به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه یکی از میدان های تاثیرگذاری حضور اصحاب رسانه مسئله مردم سالاری دینی و انتخابات است افزود: نقش اصحاب رسانه در راستای حضور حداکثری مردم و انتخاب نامزد اصلح بسیار تاثیرگذار است.
وی اظهار کرد: رسانه ها فراهم کننده میدان مسابقه اهل ایمان و شهروندان در همه زمینه های خردمندی به شمار می روند.
وی با بیان اینکه اوایل سال آینده انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا را پیش رو داریم گفت: حضور حداکثری مردم در صحنه های نظام بخصوص انتخابات معدل نمره مردم سالاری و حاکی از مشارکت و اهتمام مردم در انتخاب نامزد اصلح است.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب اسلامی هدیه خداوند و امانت الهی است که باید از آن حفاظت کنیم تا آن را به دست صاحب اصلیش حضرت مهدی (عج) برسانیم و مردم نیز در این راستا باید حضور حداکثری داشته باشند و شایسته ترین ها را در انتخابات برگزینند.
وی اظهار کرد: ارتقاء کارآمدی نظام در گزینش شایسته ترین ها در اداره امور نظام است و این مهم با اهتمام اصحاب رسانه محقق می شود.
حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی به موضوع رسانه و مطبوعات از منظر آیات و روایات قرآنی اشاره کرد و گفت: اصحاب رسانه کاری بزرگ و مهم دارند و به نقل قرآن خردمندان و اولاالباب جامعه هستند.
وی با تحلیل آیات قرآن، اهالی رسانه را اهل گوش دادن به دیدگاه های مختلف توصیف کرد و گفت: این افراد نیکوترین دیدگاه را می پذیرند و دنبال می کنند و مطبوعات باید دیدگاه های مختلف را جمع آوری کنند و به طور نظامند در دسترس سایر افراد جامعه قرار دهند.
وی افزود: نقش رسانه و مطبوعات این است به جامعه مهارت و توانایی بدهد تا جامعه بتوانند قبل از پیش داوری دیدگاه درست را شناسایی کند و بپذیرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه موضوعات مهمی در نظام جمهوری اسلامی بر عهده اصحاب رسانه است گفت: رسانه ها در حوزه احکام اجتماعی اسلام، فراهم کردن فرهنگ رعایت حقوق دیگران، استقامت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، ایجاد توان تقابل و توانایی تهاجم با فرهنگ هایی که درصدد آسیب زدن به فرهنگ ما می باشند، مسئول هستند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مسئله تعیین رهبری یکی از وظایف خبرگان رهبری است افزود: تشخیص بقای ویژگی و صفات رهبری بر عهده خبرگان رهبری است و این بسیار امر مهمی است.
وی گفت: مجلس خبرگان رهبری تنها نهادی است که می تواند برای خود قانون گذاری کند.
حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی بیان کرد: امر رهبری در انقلاب اسلامی ایران در دوره امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره روز به روز به بهترین وجه انجام شده و روز به روز صلاحیت، شایستگی و کارآمدی رهبری در زمینه هایی جدید نظام آشکار می شود و خبرگان از این نظر راضی هستند و مشکلی وجود ندارد.
وی گفت: نمایندگان خبرگان رهبری در اجلاس اول این مجلس بعد از انتخابات هفتم اسفند سال گذشته با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند و در این دیدار، زمینه دیدار سالانه مردم استان کرمان در سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع با رهبر معظم انقلاب مطرح و به دستور معظم له قرار شد این دیدار عمومی سالانه و در یک روز نامشخص انجام شود.
وی گفت: زمانی که سلام نسل جوان و مردم استان کرمان را خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ کردم، ایشان تاکید کردند سلام مرا هم به مردم کرمان بخصوص جوانان برسانید.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: بحث خبرگان رهبری نظام، فراتر از گرایش های سیاسی است و مجلس خبرگان رهبری نیز نقش پدری برای مردم دارد.
وی گفت: ممکن است نمایندگان خبرگان رهبری به طور شخصی گرایش سیاسی داشته باشند اما در حوزه تصمیمات در این مجلس فراتر از این امر اقدام می کنند.
وی اظهار کرد: خبرگان حاصل اراده عمومی مردم است و به طور یقین دغدغه مشکلات کلان استان را دارند که در همین راستا برخی موارد را در مجلس خبرگان و خدمت مقام معظم رهبری مطرح می کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی گفت: باید با جدیت و هماهنگی بیشتر رفع مسائل و مشکلات استان کرمان پیگیری شود و هماهنگی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی یکی از برنامه های خبرگان رهبری در استان است.
وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود گفت: در این زمینه یک مرحله با استاندار کرمان مذاکره شده ولی برای سنجیدن ابعاد مختلف به مذاکره بیشتری نیاز دارد.
خبرنگار: نجمه حسنی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
3029/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.