مجید شعبانی شامگاه پنجشنبه در نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با حفظ استقلال کانون وکلا و تداوم این استقلال شاهد ارتقاء حقوق شهروندی و حقوق اجتماعی و اقتصادی مردم باشیم.
وی با اشاره به تعامل کانون وکلا با رسانه ها اظهار کرد: سیاست هیات مدیره کانون وکلا بر این است که فرهنگ وکالت را با تعامل با اصحاب رسانه ارتقا دهیم.
رئیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمان گفت: در نظر داریم تفاهمی صورت گیرد تا مردم پیش از به وجود آمدن مشکل به وکیل مراجعه کنند و از وقوع معضلات حقوقی پیشگیری شود.
وی با بیان اینکه تفاهم نامه ای در جهت تعامل با صدا و سیما امضا شده است افزود: در نظر داریم تفاهم نامه دیگری با مطبوعات استان برای ارائه خدمات حقوقی رایگان برای دریافت وکیل و مشاوره حقوقی امضا شود.
شعبانی تصریح کرد: تعامل با رسانه ها باید موجب ارتباط بیشتر با اصحاب رسانه در زمینه فرهنگ سازی وکالت و معرفی نقش و جایگاه وکلا به مردم شود.
وی گفت: در حال حاضر یکهزار و 50 عضو به عنوان وکیل پایه یک (در سطح استان و در شهرهایی که حوزه قضایی وجود دارد) مشغول به کار هستند.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان افزود: کانون وکلا به موجب لایحه قانونی استقلال، هفتم اسفند سال یکهزار و 331 مستقل شد و کانون وکلای دادگستری استان کرمان سال یکهزار و 389 مستقل و از کانون وکلای تهران جدا شد.
وی با بیان اینکه از 30 دیماه سال آینده پنجمین دوره هیات مدیره کانون وکلای استان کرمان آغاز می شود ادامه داد: هیات مدیره کانون وکلا هر 2 سال یکبار با انتخابات مستقیم وکلای استان تشکیل می شود و این افراد به مدت 2 سال با تایید هیات رئیسه مشغول به کار می شوند.
سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان که روز چهارشنبه چهارم اسفند در سالن ورزشی برق منطقه ای کرمان گشایش یافت تا هشتم اسفند در بلوار پارادیس ادامه دارد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.