به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی عصر شنبه در آخرین شورای اداری سال 95 کرمان افزود: شیرینی ها و اتفاقات خوبی طی سال جاری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان کرمان رقم خورده که کارنامه قابل ارائه ای دارد.
وی اظهار کرد: به عنوان مثال در شهرستان بافت پس از حدود 6 ماه از امضای توافقنامه اقتصاد مقاومتی، واحد فولادسازی 800 هزار تنی بافت که بدون توجیه اقتصادی بود، خط تولید خود را تغییر داد و امروز به واحد تولید گندله با سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد تومان تبدیل شده است.
استاندار کرمان گفت: اگر این معین اقتصادی شهرستان بافت در این منطقه اعلام آمادگی نمی کرد این پروژه در این دولت و دولت های آینده با پول دولتی راه اندازی نمی شد.
وی به ظرفیت استان کرمان در تولید کرک نیز اشاره و بیان کرد: کارخانه کرک بافت که حدود 15 سال تعطیل و بانک آن را تملک کرده بود با نگاه ویژه معین اقتصادی آغاز به کار کرد و طرح توسعه آن نیز تدوین شده است.
وی به آغاز عملیات اجرایی هتل چهار ستاره بافت نیز اشاره و بیان کرد: صندوق های خرد روستایی نیز در این شهرستان راه اندازی شده است.
رزم حسینی با اشاره به اقدامات انجام شده در این استان در راستای مردمی کردن اقتصاد افزود: نوزدهمین موافقت نامه اقتصادی صبح امروز با دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان برای توسعه منطقه محروم خنامان امضا شد.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری تلخی ها و شیرینی هایی را تجربه کرده ایم عنوان کرد: یکی از تلخی های بزرگ برای نظام و انقلاب اسلامی از دست دادن آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از مفاخر ملی و منطقه ای بود.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه متوسط رشد پروژه های دولتی در استان کرمان 71 درصد است گفت: بیش از 40 درصد جلسات اقتصاد مقاومتی در شهرستان های استان کرمان برگزار شده و جا دارد از همه مدیران تشکر کنیم.
وی گفت: طی چند سال گذشته در تمام ساعات شبانه روز با تلاش و همراهی مدیران استانی به اقصی نقاط مختلف استان کرمان سفر کردیم تا مسیر خدمت به مردم تسهیل شود و در این زمینه باید از همراهی مدیران استانی تقدیر کرد.
وی اظهار کرد: تفکر و تغییر نگرش مردم درباره توسعه در مناطق محروم کار بزرگتری نسبت به کارهای فیزیکی و توسعه ای است که در نهایت به توسعه روزافزون می انجامد.
استاندار کرمان گفت: سال آینده، قوی تر از سال جاری در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در این استان اقدام خواهیم کرد.
وی با اشاره به در پیش بودن نوروز باستانی گفت: مقدمات لازم برای استقبال از مسافران نوروزی در استان کرمان فراهم شده است.
استاندار کرمان با اشاره به روز شهید گفت: درصددیم به جای قبرستان شهدا، نماد ایثارگران را داشته باشیم و کارهای انجام شده در گلزار شهدای این شهر نمادهای ایثارگرانی هستند که هر شخصیت، مکتب و هر فرد با هر نگاهی باید به آنها تعظیم و احترام کنند.
وی خاطرنشان کرد: حتی گردشگران خارجی باید به سربازان و سرداران شهید این کشور احترام بگذارند.
استاندار کرمان گفت: نماد ایثارگران را به صورت مدرن و خوب طراحی و اجرایی کرده ایم که در روز 22 اسفندماه افتتاح می شود.
وی به در پیش بودن انتخابات نیز در سال آینده اشاره و بیان کرد: استان کرمان نیز آمادگی برگزاری انتخابات را دارد و انتظار داریم مدیران نیز در این زمینه تبلیغ کنند تا مردم با حداکثر مشارکت در صحنه انتخابات حضور یابند.
وی یادآور شد: اعتبارات زیادی به شوراها و دهیاری ها داده می شود و اگر مدیران متعهد، متخصص و پاک دست انتخاب شوند می توان شهرها را ساخت.
وی تاکید کرد: اجازه ندهیم افرادی وارد شوراها شوند که شایستگی نداشته باشند و یا نتوانند مسیر توسعه استان را دنبال کنند.
رزم حسینی در ادامه از آیت الله جعفری به عنوان محور وحدت و روحانی روشن ضمیر یاد کرد و گفت: با حضور وی وحدت بی نظیری در استان کرمان محقق شده است.
استاندار کرمان از همراهی رسانه ها نیز در بخش های مختلف تقدیر کرد و گفت: رسانه ها پا به پای مدیریت این استان تلاش و حرکت کرده اند و باید از اقدامات آنها تقدیر کرد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.