به گزارش شبانگاه چهارشنبه روابط عمومی استانداری کرمان علیرضا رزم حسینی در جلسه اخیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با حضور سردار سرلشکر قاسم سلیمانی گفت: همواره جلساتی را با بزرگان کرمانی برای دریافت مشاوره، ارهنمایی و کمک برگزار می کنیم و آخرین دیدار در دی ماه با حضور مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد که بزرگوارانه و با دقت فراوان صحبت ها را گوش دادند و راهنمایی های بسیار خوبی داشتند.
وی اظهار کرد: همان روز دیداری با آیت الله موحدی کرمانی داشتیم و ایشان نیز راهنمایی های بسیار خوبی داشتند.
وی بیان کرد: همدلی و همزبانی موجود در استان کرمان که با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان محقق شده، زبانزد مسئولان کشوری و حتی سیاسیون است.
نماینده عالی دولت یازدهم در استان کرمان از سردار سلیمانی نیز به عنوان یکی از مفاخر ملی و مجاهد انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: این سردار گرانقدر در زمان حضور در کرمان نیز مراجعات و مشغله های فراوان دارند و جای بسی سپاس است که به خدمتگزاران استان کرمان وقت داده اند که اقدامات انجام شده در استان کرمان را به استحضار ایشان برسانیم.
وی بیان کرد: هفته گذشته جلسه ای با معاون اجرایی ریاست جمهوری داشتیم که اصرار داشتند جلسه ای با حضور سردار سلیمانی در کرمان داشته باشیم و استنباط این بود که ممکن است خدمات انجام شده در کشور کمتر مطرح شود و باید در راستای بیان خدمات انجام شده اقدامات بیشتری انجام شود.
استاندار کرمان گفت: آقای شریعتمداری افزود که استان کرمان در ابتکارات و نوآوری و استفاده از بخش غیر دولتی الگوی کشوری است و همه وزرا و مسئولان می دانند اتفاقات خوبی در کرمان افتاده است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی دو بخش طراحی شده که یک بخش مربوط به پروژه های دولتی و بخشی نیز طرح های استانی و غیر دولتی است.
رزم حسینی گفت: یک کارخانه ماشین سازی که 18 سال قبل در بردسیر سوله آن احداث و طرح های متعددی برای آن تعریف شده بود، در یک ماه اخیر با حضور رئیس مجلس به عنوان کارخانه نورد 600 هزار تنی افتتاح شد.
وی با اشاره به اینکه با حمایت دستگاه قضایی به ویژه رئیس کل دادگستری ساخت و ساز غیر مجاز در کرمان صفر شده است گفت: اگر روند حاشیه نشینی ادامه می یافت 20 هزار نفر در این مناطق ساکن می شدند.
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: اقدامات استان کرمان در تحقق اقتصاد مقاومتی تنها با تکیه بر دولت نیست زیرا همه دولت ها اگر خیلی موفق شوند در حوزه زیرساخت هاست و باید مشارکت مردم را به صحنه آوریم.
وی به اجرای ایده زون های اقتصادی اشاره و بیان کرد: براین اساس 18 شرکت توانمند اقتصادی برای توسعه استان کرمان به میدان آمده اند.
وی عنوان کرد: مهم این است که با نگاه جدید و سبک جدید به اداره استان کرمان می نگریم.
رزم حسینی بیان کرد: با روش های جاری کشور ما به جایی نخواهد رسید و خدمات نظام در منطقه کم نظیر است اما مردم توسعه پیدا نکرده اند و آسیب های اجتماعی و حاشیه نشینی ها نشان می دهد که گرفتار عدم تمرکز زدایی و درگیر بروکراسی اداری شده ایم.
وی گفت: باید اختیارات را به استان ها بیاوریم و برای این منظور نهاد اقتصاد مقاومتی را پیشنهاد کرده ایم و این نهاد هیچ بار اضافه ای را به دولت اضافه نمی کند بلکه در درون این نهاد نیروهایی مانند دوران دفاع مقدس ورود می یابند.
استاندار کرمان گفت: امروز با بروکراسی اداری و دولتی نمی توان تحول ایجاد کرد و باید مردم را بیاوریم و پیوست های فرهنگی نیز به آن اضافه کنیم تا تعالی اجتماعی و مردمی نیز حاصل شود.

**تعیین 429 پروژه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان نیز در ادامه این جلسه گفت: در استان کرمان با نگاه برنامه محوری تحقق اقتصاد مقاومتی مبتنی بر استفاده از ظرفیت مردمی رشد اقتصادی 8.5 دصد در قالب برنامه های میان مدت تعیین شده که 5.7 درصد آن از محل سرمایه گذاری و 2.8 درصد از محل بهره وری محقق می شود.
جعفر رودری اظهار کرد: الگوی تامین مالی برای طرح های اقتصاد مقاومتی استان کرمان به ویژه در حوزه بهره وری تعریف شده است.
وی ادامه داد: 13 درصد منابع پیش بینی شده متکی مستقیم به بودجه نفت است و مابقی از سایر حوزه ها تامین می شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان به تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان اشاره و بیان کرد: تاکنون 57 جلسه و 175 مصوبه در این زمینه انجام شده که 36 جلسه در شهرستان ها برگزار شده تا توازن منطقه ای و عدالت محوری منطقه ای را محقق کند.
وی گفت: 37 درصد جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور مقامات کشوری برگزار شده و تقریبا هر هفته یک جلسه در استان کرمان تشکیل شده است.
وی با اشاره به تعیین 429 پروژه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان، گفت: پروژه های ملی 69 درصد و پروژه های پیشنهادی استان نیز به تعداد 141 پروژه، 72 درصد پیشرفت دارد.
دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: نقطه قوت اقتصاد مقاومتی مربوط به بخش خصوصی است که 132 پروژه در این بخش اجرا شده و 67.54 درصد پیشرفت داشته است.
رودری گفت: 1612 پروژه در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی استان کرمان تعریف شده که در مجموع حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی خاطرنشان کرد: بزرگترین پروژه های مصوب در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی استان کرمان در زمینه گندله سازی فولاد، توصعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی، افزایش بهره وری از منابع آبی و توجه به میراث فرهنگی بوده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان بیان کرد: یکی از اقدامات بسیار خوب در حوزه میراث فرهنگی، ایجاد اقامتگاه های بوم گردی بوده که تاکنون 80 مورد انجام شده و تا پایان سال جاری 100 خانه بوم گردی ایجاد شده و برای 500 نفر اشتغال زایی می شود.
وی با اشاره به اینکه ستاد مشورتی توسعه استان کرمان نیز برای استفاده از خرد جمعی شکل گرفته است و این ستاد زیرگروه های تخصصی را نیز شامل می شود، بیان کرد: برای رفع بحران های اجتماعی نیز طرح نجات در استان کرمان تدوین و اجرایی شده است.
وی ادامه داد: یکی از اقدامات خوب استان کرمان این بوده که با وجود نیاز به بالغ بر 9 هزار میلیارد تومان اعتبار دولتی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام، 322 پروژه قابل واگذاری به بخش خصوصی مشخص شد که تاکنون 118 پروژه به بخش خصوصی واگذار شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان عنوان کرد: در 10 ماه امسال افزایش چشمگیری را در واحدهای فعال تولیدی داشته ایم و در این زمینه اعتبارات و تسهیلات خوبی نیز ارائه شده است.
وی گفت: در استان کرمان 75 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه امضا شده که 28 درصد کل سرمایه گذاری تفاهم شده تاکنون محقق شده است.
وی با اشاره به سرمایه گذاری خارجی در استان کرمان گفت: میزان سرمایه گذاری خارجی در استان کرمان سه میلیارد دلار است که رقم قابل توجهی از کل کشور را شامل می شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان عنوان کرد: در بخش سرمایه گذاری، استان کرمان رتبه اول در جذب اعتبارات از صندوق توسعه ملی را به خود اختصاص داده است.
وی بیان کرد: در حوزه صادرات استان، تراز تجاری مثبت داریم و 34 درصد رشد صادرات غیر نفتی را داشته ایم که اقدام بسیار خوبی است.
وی گفت: نرخ تورم در 10 ماه امسال در کشور 6.6 بوده و استان کرمان پائین تر است و وضعیت مناسب تری را نسبت به کشور داریم.
رودری با اشاره به ایجاد 45 شرکت دانش بنیان جدید در استان کرمان، گفت: محصولات دانش بنیان جدیدی نیز در استان کرمان تولید شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری 53.3 درصد افزایش کشفیات قاچاق را داشته ایم که در سالم سازی اقتصادی اهمیت ویژه ای دارد، خاطرنشان کرد: رشد شاخص ها در استان کرمان قابل قبول است و نشان می دهد طرح های اجرا شده، اثر اقتصادی و توسعه ای خود را بر جای گذاشته است.

**امنیت کنونی ایران اسلامی مرهون رشادت های دوران دفاع مقدس
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان نیز گفت: بخشی از امنیت کنونی کشور ثمره امنیتی است که در دوران دفاع مقدس ایجاد شد و امروز میوه آن دوران را می چینیم.
خلیل الله همایی به رویکردهای امنیتی در استان کرمان اشاره و بیان کرد: دانش، تجربه و تعامل موجود بین اعضای شورای تامین بین 31 استان کشور بی نظیر است.
وی اظهار کرد: تکیه بر مدیریت جهادی به جای مدیریت جناحی از رویکردهای مهم استان کرمان است و مدیران این استان مانند اتاق جنگ دوران دفاع مقدس شبانه روز در حال ادامه خدمت هستند.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان عنوان کرد: مدارا و خویشتنداری با مردم یکی از رویکردهای اصلی در استان کرمان است و در هیچ یک از تجمع ها، انتقادات و اعتراضات برخورد فیزیکی با مردم نداریم و به جای آنکه نیروهای امنیتی بروند مدیران مربوط برای پاسخگویی به جمع مردم می روند.
وی گفت: با محرکان و کسانی که عامل اصلی این قصه هستند برخورد قانونی می شود.
وی تامین امنیت تمامی جلسات قانونی بدون توجه به گرایش های سیاسی را از دیگر رویکردهای استان کرمان برشمرد و گفت: براساس فرموده رهبری امنیت همه مردم را در چارچوب قانون تامین می کنیم.
همایی راد با تاکید بر اینکه هیچ مشکل امنیتی در استان کرمان نداریم و ضریب دستگیری قاتلان فراری 39 درصد بالاتر از میانگین جهانی است افزود: در تامین امنیت کویر نیز به گونه ای اقدام شده که بزرگترین اولترامارتن با حضور ورزشکاران بین المللی برگزار شد و هیچ مشکلی در این زمینه نداشتیم.
وی گفت: در شهرستان قلعه گنج با اجرای ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی شاخص های امنیتی 70 درصد کاهش داشته است.
بنابراین گزارش در این آیین هدیه فرهنگی مدیران کرمانی به سردار حاج قاسم سلیمانی اهدا شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.