علی نیک نفس روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعتبار 54 طرح اقتصاد مقاومتی شهرستان فاریاب را 2 هزار و 950 میلیارد و 928 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: سعی شده تا در تمامی نشست ها در این شهرستان روح اقتصاد مقاومتی ظهور و بروز داشته باشد و زمینه رشد اقتصادی شهرستان را فراهم آوریم.
وی تصریح کرد: امسال که با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' نامگذاری شد همه توان خود و مجموعه شهرستان را برای تحقق شعار امسال بکار گرفتیم و نتیجه آن هم اجرای 54 طرح اقتصاد مقاومتی شد.
وی گفت: شهرستان فاریاب از ظرفیت های بسیار خوبی در زمنیه کشاورزی و معادن برخوردار است که تلاش می شود این ظرفیت ها برای شکوفایی اقتصاد شهرستان بکار گرفته شود.
فرماندار فاریاب از احداث کارخانه فولاد در این شهرستان خبر داد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته با سازمان استخراج معادن، در آینده نزدیک عملیات اجرایی احداث زیرساخت های کارخانه فولاد شهرستان آغاز خواهد شد.
وی بیان کرد: از مسئولان ادارات درخواست می شود به منظور تسریع در روند اجرای این کارخانه همکاری لازم را داشته باشند.
نیک نفس گفت: شهرستان فاریاب دارای معادن کرومیت و طلاست که با احداث این کارخانه در فاز اول، می توان برای 700 نفر اشتغال ایجاد کرد.
وی ادامه داد: حدود یکهزار و 670 حلقه چاه آب کشاورزی در شهرستان فاریاب فعال است که کشاورزان با تداوم بحران آب می توانند در فعالیت های صنعتی نیز مشغول به کار شوند و در مصرف آب صرفه جویی کنند.
فاریاب یکی از هفت شهرستان جنوب استان کرمان می باشد که در فاصله 320 کیلومتری جنوب مرکز استان واقع است.
کشاورزی این شهرستان شامل کشت محصولات جالیزی، هندوانه، خیارسبز، گندم و جو، ذرت، نخل خرما، گوجه، پیاز و پرتقال، لیمو، گریپ فروت و نارنج است.
کرمان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور است و 23 شهرستان این استان در قالب مناطق هشت گانه اقتصادی به شرکت ها و موسسات اقتصادی توانمند واگذار شده است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
6003/7450/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.