به گزارش خبرنگار ایرنا، نادر همتی روز چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان سلسله در سالن جلسات فرمانداری با اشاره به اینکه بر اساس تفاهم نامه های منعقد شده موجود 2 هزار و 130 میلیارد ریال نیز برای سال آینده برآورد شده است.
وی با اشاره به اینکه تشکیل مجمع خیرین سلامت از جمله اقدامات مفید و سازنده ای بود که اولین بار در استان لرستان اجرایی شد، عنوان کرد: شهرستان های بروجرد و ازنا در زمینه جلب مشارکت های اجتماعی دارای کارنامه بسیار خوبی در استان هستند.
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: در حال حاضر 100هزار متر مربع فضای بهداشتی و درمانی معطل مانده در سطح استان وجود دارد که مقرر شده 50 درصد هزینه احداث این فضاها توسط دولت، 10 درصد توسط دانشگاه علوم پزشکی لرستان و 40 درصد نیز توسط مشارکت های مردمی تامین شود.
همتی با اشاره به تعریف 13 طرح برای شهرستان سلسله در حوزه بهداشت و درمان و پیش بینی بهره برداری 12 ماهه از این طرح ها، خاطرنشان کرد: کل مساحت این طرح ها پنج هزار و 392 متر مربع است که برای آنها بیش از 62 میلیارد ریال در نظر گرفته شده و زمینه اشتغال 350 نفر را نیز فراهم خواهند کرد.
وی با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح ها تا 30 سال آینده نیازی به احداث مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت نخوایهم داشت، عنوان کرد: اجرایی شدن این امر یکی از اقدامات مفید و کم نظیر و ارزنده بوده که در دولت تدبیر و امید شاهد انجام آن بوده ایم.
** شهرستان 80 هزار نفری سلسله تنها 50 تخت بیمارستانی فعال دارد
فرماندار سلسله نیز با اشاره به خدمات مفید و ارزنده دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان، اظهار داشت: به رغم رشد مفید خوب در این حوزه هنوز مشکلاتی در بخش درمانی شهرستان سلسله وجود دارد که نیازمند توجه ویژه هستند.
قدرت الله فلاح نژاد با اشاره به کمبود پزشک متخصص در برخی رشته ها، عنوان کرد: مهمترین مشکلات شهرستان سلسله در حوزه بهداشت و درمان، احداث و تجهیز خانه های بهداشت، احداث پایگاه های اورژانس بین جاده ای و ساختمان مرکز بهداشت و درمان شهرستان هستند که امیدواریم با نگاه ویژه مسئولان استانی و تخصیص اعتبارات شاهد برطرف شدن این مشکلات و کمبودها باشیم.
فرماندار سلسله با تاکید بر اینکه توسعه متوازن نیازمند نگاه متوازن است، افزود: احداث 3 پایگاه اورژانس و 5 خانه بهداشت از جمله طرح های اقتصاد مقاومتی شهرستان سلسله در بخش بهداشت و درمان هستند که مطابق بازه زمانی مشخص شده در حال انجام هستند.
شهرستان سلسله با 75هزار نفر جمعیت یکی از شهرستانهای استان لرستان است که مرکز آن شهر الشتر است.
این شهرستان از شمال به شهرستان دلفان، از جنوب به شهرستان خرم آباد و از شرق به شهرستان بروجرد محدود است.
مهمترین اخبار لرستان، ایران و جهان را در کانال اخبار ایرنا لرستان به نشانی @IRNALORESTAN در 24 ساعت شبانه روز دریافت کنید.
7265/6060
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.