به گزارش ایرنا زهرا موسی پور روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی معاونان سیاسی و اجتماعی و کارشناسان امور اجتماعی فرمانداری های جنوب استان که در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج برگزار شد افزود: سازمان های مردم نهاد (سمن)، نظام پنهان ارتقای سلامت جامعه و این سازمان های داوطلب، مستقل از دولت بوده و عین غیرانتفاعی بودن، در خدمت مردم هستند و به همین دلیل، صدای مردم نامیده می شوند.
وی با بیان اینکه حوزه اجتماعی حوزه ای اثرگذار است گفت: باید در حوزه اجتماعی بیش از گذشته وقت گذاشت و اگر مسائل اجتماعی را خوب ساماندهی کنیم، مسائل سیاسی و امنیتی هم حل شدنی می شوند.
وی افزود: مسائل اجتماعی و فرهنگی همواره از دغدغه های مقام معظم رهبری بوده است و در این ارتباط تذکرات مهمی را خطاب به سران سه قوه فرمودند که می تواند بنیان تصمیمات فرهنگی و اجتماعی ما باشند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان گفت: در حوزه اجتماعی باید بیش از گذشته مطالعه شود و صاحب برنامه علمی دقیق و فکری جدید باشیم و با ارزیابی مشکلات به سمت توسعه برویم.
رئیس کارگروه اجتماعی استانداری کرمان هم در این کارگاه آموزشی از ابلاغ آیین نامه برنامه جامع ارتقای سطح سواد آموزی در مناطق عشایری جنوب کرمان خبر داد و گفت: تلاش داریم این آیین نامه در جهت سطح آموزشی سواد آموزی و در ارتقاء مهارت های سواد آموزی در جنوب استان کرمان اجرایی شود.
فاطمه منوچهری افزود: حمایت و نظارت بر برنامه های نهادهای مذهبی و فرهنگی، تقویت باورهای دینی و هویت ملی از جمله برنامه های مهم حرکت راهبردی در حوزه اجتماعی است.
وی بیان کرد: گسترش مراکز خیریه و رفاه اجتماعی از جمله برنامه های حرکت راهبردی دیگر در حوزه اجتماعی است که باید عملیاتی شوند.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.