به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمود حسینی در خطبه های نمازجمعه سیرجان با قدردانی از مردم شهرستان سیرجان در برگزاری خوب و گسترده عزاداری ایام فاطمیه و روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: امید است فرهنگ فاطمی که دفاع از ارزش های دینی و ولایت است بر جامعه ما حاکم باشد و ائمه اطهار (ع) هم برای استمرار اسلام با نفاق و کفر مبارزه می کردند و حرکتشان سیاسی بود.
وی اظهار کرد: دخت نبی اکرم اسلام هم در دفاع از ولایت و امامت کار سیاسی انجام دادند و ما هم پیرو ائمه اطهار در دفاع از دین اسلام و مبارزه با کفر و نفاق هستیم.
خطیب جمعه سیرجان با ذکر القاب مختلف حضرت زهرا (س) در خصوص ام ابیها گفت: این لقب به معنای اصل و منشاء نبوت و ولایت است.
وی به رزمایش نیروی دریایی اشاره کرد و افزود: این رزمایش که با موفقیت کامل به پایان رسید به منظور استمرار امنیت در منطقه برگزار شد و پیام رزمایش به استکبار این بود که ما به دنبال امنیت کامل در منطقه هستیم و شما تلاش برای ناامنی دارید تا بتوانید به مقاصد شوم خود برسید.
حجت الاسلام حسینی توطئه های آمریکا علیه نظام اسلامی را همیشگی و از دشمنی آنها با اسلام دانست و اظهار کرد: سازمان سیا اخیرا راهکارهای متعددی را برای مقابله با ثبات ایران اسلامی طراحی کرده که تبلیغات گسترده علیه جمهوری اسلامی، هجمه علیه نیروی مقتدر سپاه، بهانه جویی و ترفند تبلیغاتی نقض حقوق بشر در ایران و ایجاد تقرقه بین علماء از جمله این توطئه هاست و ملت ایران با هوشیاری کامل استقامت و ایستادگی کنند تا این دشمنان مستکبر همانند گذشته شکست خورده باشند.
وی پایان پدیده شوم داعش و تروریست ها در منطقه و عراق را یک پیروزی بزرگ برای اسلام ناب محمدی و روسیاهی سردمداران عربستان و حامیان تروریست عنوان کرد و گفت: وزیر خارجه عربستان به سفر منطقه ای خود روی آورده و به عراق آمده تا بتواند خود را تطهیر کند از این همه جنایاتی که در عراق داعش انجام داده است اما باید گفت گور دسته جمعی چهار هزار نفری در موصل یکی از جنایاتی است که با حمایت شما انجام شده و هیچگاه جرم و جنایات حامیان داعش فراموش مردم عراق و سوریه و حتی منطقه نخواهد شد.
امام جمعه سیرجان با محکوم کردن کشتار شیعیان در نیجریه گفت: سازمان های حقوق بشری و بین المللی در این جنایات ساکت ننشینند و وظیفه خود را انجام دهند.
وی همچنین به مناسبت های مختلف از جمله تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و از مردم و خیرین خواست در رفع مشکلات اقشار آسیب پذیر جامعه کمیته امداد را یاری کنند و در سال نو در تامین مایحتاج محرومان همکاری داشته باشند.
حجت الاسلام حسینی 15 اسفند روز درختکاری هم را یادآوری کرد و از همه مردم خواست با کاشت درختان بر اساس برنامه های منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در ایجاد طبیعت زیبای شهری و روستایی و مراتع طبیعی سهیم باشند.
خبرنگار: محمد ایران نژاد ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7435/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.