به گزارش ایرنا این آیین شامگاه یکشنبه با حضور مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زرند، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زرند در این آیین گفت: سوهان، پسته و قاووت از سوغاتی های اصلی شهرستان زرند به شمار می رود و در کشور و جهان آوازه دارد.
علی صادق زاده افزود: سوهان زرند از نظر ارزش و کیفیت غذایی بی نظیر است و هیچ گونه مواد افزودنی ندارد و از جوانه گندم و مواد مفید برای سلامت بدن استفاده می شود.
وی با اشاره به اینکه این سوهان در شهریور ماه گذشته ثبت ملی شده است گقت: در سفر مقام معظم رهبری در سال 84 به شهرستان زرند از سوهان به عنوان غذای خوشمزه و مقوی نام بردند.
صادق زاده بیان کرد: این محصول در سالهای اخیر توسعه یافته است و بخش عمده ای از اشتغال خانگی شهرستان را تشکیل می دهد و اشتغالزایی بزرگی با بسته بندی و افزایش کیفیت زمینه صادرات آن فراهم خواهد شد.
وی تصریح کرد: عمده کار تولید سوهان به روش سنتی است و 6 کارگاه در بخش عمده تولید فعالیت دارند.
سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان که روز چهارشنبه چهارم اسفند با حضور استاندار کرمان در سالن ورزشی برق منطقه ای کرمان گشایش یافت امروز هشتم اسفند به کار خود پایان داد.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7437/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.