به گزارش ایرنا حسین رشیدی نژاد روز پنجشنبه در تالار گفتمان اقتصاد مقاومتی با محوریت زن و اقتصاد مقاومتی خانواده در نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان افزود: در راستای مردم محوری اقتصاد مقاومتی، بانوان در حوزه تولید و مصرف اقتصاد مقاومتی نقش مستقیم و غیرمستقیم و بسیار تاثیرگذار دارند.
وی تاکید کرد: باید آموزش ها و مهارت ها در سنین و سطوح مختلف برای افراد جامعه بویژه بانوان اجرا شود.
وی با بیان اینکه آموزش ها و مهارت های اقتصادی باید متولی مشخص داشته باشد گفت: تقویت نیروی انسانی در راستای این آموزش ها بسیار تاثیرگذار است.
عضو شورای فرهنگ عمومی استان کرمان افزود: مقام معظم رهبری یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی را گفتمان سازی و ارائه تصویر درست برای آشکار شدن نیازها و ضرورت ها مشخص کرده اند.
وی گفت: باید کارکرد بانوان در اقتصاد مقاومتی بویژه در خانواده با راهکارهای مهارتی تقویت و اجرایی شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز گفت: باید آسیب شناسی شود چرا نقش، انگیزه و مشارکت بانوان در حوزه اقتصادی کمرنگ است.
فاطمه السادات حسینی افزود: زنان و بانوان ما در حوزه کارآفرینی و مشاغل خرد و خانگی نقش بسیار خوبی دارند و باید ارتباط مناسبی بین زنان و اقتصاد خانواده طراحی شود.
وی بیان کرد: هر جامعه برای شکوفایی اقتصادی نیازمند مشارکت همه اقشار دارد و اگر نقش بانوان را در این میان نادیده بگیریم بسیار آسیب زاست.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: باید ببینیم چگونه می توانیم زمینه ای فراهم کنیم تا بانوان در اقتصاد خانواده نقش پررنگ تری ایفا کنند.
وی اظهار کرد: مشارکت و ارزش افزوده اقتصادی در خانواده ها محاسبه نمی شود که یکی از آسیب های حوزه اقتصاد مقاومتی است.
این نشست با حضور جمعی از اساتید دانشگاه و اصحاب رسانه در حاشیه سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان برگزار شد.
این نمایشگاه که دیروز چهارم اسفند افتتاح شد تا هشتم اسفند در محل سالن ورزشی برق منطقه ای کرمان برپاست.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7437/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.