حاجی رضا تیموری روز پنجشنبه در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی همدان اظهار کرد: پیش از رفع تحریم ها، شرکت توزیع نیروی برق توانست 125 کیلووات نصب کند که هر کیلووات برای این شرکت بین 100 تا 110 میلیون ریال هزینه در بر داشت اما هم اینک با توجه به رفع تحریم ها این میزان هزینه به 45 میلیون ریال کاهش یافته است.
وی یادآوری کرد: 2 نیروگاه هفت مگاواتی هر یک در زمینی به مساحت 10 هکتار احداث و بهره برداری شد همچنین عملیات اجرایی سه نیروگاه هفت مگاواتی آغاز شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اضافه کرد: سرمایه مورد نیاز برای احداث هر نیروگاه هشت میلیون یورو بوده یعنی هر کیلووات معادل 45 میلیون ریال هزینه دارد.
تیموری افزود: 70 درصد از تجهیزات و تاسیسات مورد نیاز نیروگاه های خورشیدی شامل پنل های خورشیدی و اینورترها از کشورهای خارجی تهیه شده و 30 درصد تجهیزات شامل تابلو، کابل و ترانسفورماتورها از داخل تهیه شد.
وی همچنین اضافه کرد: در حال حاضر سرمایه گذار خارجی دیگری برای احداث 2 نیروگاه 30 مگاواتی و یک نیروگاه هفت مگاواتی در استان همدان حضور یافته است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: یک سرمایه گذار نیز با همکاری شهرداری همدان در صدد احداث چهار نیروگاه هفت مگاواتی بوده که عملیات اجرایی 2 مورد آغاز شده است.
تیموری گفت: استان همدان به قطب احداث نیروگاه های خورشیدی کشور تبدیل شده است و طبق بررسی های صورت گرفته این استان ظرفیت احداث نیرگاه خورشیدی تا 400 مگاوات را دارد.
هم اکنون 10 نیروگاه انرژی خورشیدی یک مگاواتی تولید برق در کشور وجود دارد اما در همدان 2 سایت نیروگاه 14 مگاواتی و یک نیروگاه 30 مگاواتی فعال است و سه نیروگاه هفت مگاواتی در دست اجرا است.
در حال حاضر همدان بزرگترین سایت نیروگاه خورشیدی کشور را دارد.
7526/1181
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشاردهنده:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.