به گزارش ایرنا یحیی کمالی پور عصر شنبه در نشست خبری در محل سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان افزود: استان کرمان به الگویی برای سایر استان های کشور تبدیل شده است و امیدواریم بتوانیم منویات رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را به گونه ای دنبال کنیم که مردم شاهد نتایج مثبت آن باشند.
وی در پاسخ به سئوالی گفت: برای اقدام مثبت در زمینه تقسیم استان باید ابتدا دولت به وظایف خود عمل کرده و بسترهای لازم برای توسعه تشکیلاتی را انجام دهند تا تشکیلات یک یا دو استان در کنار کرمان فراهم شود و بعد ازآن قطعا نمایندگان استان در کنار هم قرار می گیرند و برای تداوم آن کار می کنند.
وی اظهار کرد: تاکنون اقدام عملی در این حوزه صورت نگرفته است و آنچه می تواند اقدام عملیاتی باشد انجام طرح مطالعاتی، تصویب آن، ارائه آن به تقسیمات کشوری، ارائه به هیات دولت، تصویب در هیات دولت و سایر اقدامات قانونی باشد.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع نمایندگان استان کرمان از ابتدای شکل گیری تاکنون جلسات متعددی را در سطح کشور با وزرا، معاونان وزرا، روسای سازمان ها و در استان با مدیران کل داشته و توفیقات خوبی در حوزه تعاملی نمایندگان با مسئولان کشوری و استانی حاصل شده است.
وی اظهار کرد: در نشست های کشوری مشکلات و معضلات استان به صورت جمعی پیگیری و توفیقاتی در این زمینه نیز حاصل شده است.
کمالی پور افزود: تاکنون 100 جلسه نشست با مسئولان کشوری داشته ایم که در عمر مجمع نمایندگان بی سابقه بوده و در مقایسه با سایر استان ها نیز رتبه بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است.
وی عنوان کرد: وحدت، تعامل و همگرایی موجود بین نمایندگان استان توفقیات خوبی را به دنبال داشته است و امیدواریم تا انتخابات مجمع بتوانیم یک کارنامه بسیار قابل قبول در حوزه نمایندگان را به منصه ظهور برسانیم.
وی تاکید کرد: در هر حوزه ای که به وجود نمایندگان نیاز باشد به رسالت خود برای خدمت رسانی به مردم عمل کنیم.
وی در پاسخ به سوالی درباره بحران آب در استان کرمان، عنوان کرد: امروز مشکل آب مشکل کشور است و اختصاص به استان کرمان ندارد و طرحی که از گذشته برای رفع مشکل استان پیش بینی شده انتقال آب از دریای عمان به استان است.
کمالی پور خاطرنشان کرد: در دیدار مجمع نمایندگان استان کرمان با معاول اول رئیس جمهوری قرار شده این طرح به صورت جدی تری پیگیری و اجرایی شود.
وی با تاکید بر اینکه برای حل مشکل آب استان کرمان باید به دنبال منابع آبی پایدار باشیم گفت: تنها منبع پایدار، انتقال آب از دریای عمان است و راه دیگری وجود ندارد.
وی تصریح کرد: با انتقال آب از سرشاخه های هلیل به شمال یا جنوب استان مخالف هستم و آن را بارها در مجلس، جراید و محافل عمومی و خصوصی مطرح کرده ام و پشت پرده ای با کسی ندارم و ابایی نیز ندارم.
سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان اظهار کرد: در نشست اخیر با سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نیرو مقرر شده که تیمی کارشناسی مجرب طرح انتقال آب از سرشاخه های هلیل را مورد ارزیابی قرار دهند و اگر نتیجه آن مثبت باشد آن را می پذیریم و اگر غیر از این باشد مسوولان استان باید در عملکرد خود بازنگری داشته باشند.
وی عنوان کرد: زمانی با این طرح موافقت خواهم کرد که کارشناسان مرا قانع کنند و تاکنون قانع نشده ام.
وی گفت: ما اگر دنبال حل مشکل باشیم حاشیه هایی که ایجاد شده با کارشناسی مناسب قابل حل است.
کمالی پور در پاسخ به سئوالی درباره پیگیری مجمع نمایندگان استان کرمان درباره افزایش قیمت بلیط های هواپیمایی ماهان نیز گفت: پیگیری های مجمع در این زمینه ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه 50 میلیارد تومان در بودجه استان برای ریل جنوب استان کرمان قرار گرفته است گفت: در راستای توسعه فرودگاهی، توسعه راه ها و سایر حوزه های زیرساختی کارهای بزرگی در جنوب استان کرمان انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: بودجه جنوب استان کرمان به مبلغ 100 میلیارد تومان مستقل و 80 درصد راه های روستایی جنوب استان آسفالت شده است.
کمالی پور به توافقات و تعاملات انجام شده از سوی مجمع نمایندگان استان کرمان با وزیر ارشاد اشاره و بیان کرد: در این نشست مقرر شد که کاروان کتابخوانی در سطح استان کرمان راه اندازی شود.
وی عنوان کرد: همچنین در این نشست مقرر شد تمامی سالن های سینمایی شهرستان ها که آمادگی دارند مجهز شوند و در شهرستان های فاقد سینما نیز تجهیزات سینمای سیار ارائه شود.
وی تقوبت کانون های هنر را از دیگر توافقات یاد شده دانست و ادامه داد: حضور مسئولان وزارت ارشاد و انجام همایش های بین المللی در جهت شناخت ظرفیت ها و پتانسیل مناطق استان کرمان برای ایجاد فرهنگ تمام عیار، ارتقای رادیو جیرفت و رادیو بم و تولید و پخش مستندی به عنوان کرمان زیبا از دیگر مصوبات این نشست بوده است.
کمالی پور گفت: اعتقاد داریم باید از ظرفیت های نیروهای بومی به بهترین شکل استفاده شود و اگر به این نگاه توجه کنیم که شخصی را بومی بدانیم و یا ندانیم نگاه مثبتی نیست و واقعیت این است که همه ایران سرای من است و هر کس در هر جای کشور بتواند خدمت کند باید خدمت وی را ارج بنهیم.
وی اظهار کرد: اولویت را باید به متخصصان بومی بدهیم و اگر در شرایطی بودیم که متخصص بومی نداشتیم از هر نقطه کشور نیروهای را برای توسعه به کار بگیریم.
کمالی پور درباره حل مشکل کارگران معادن زغالسنگ نیز گفت: دو روز قبل رئیس مجمع نمایندگان استان جلساتی داشته اند و قرار شد تا پایان سال قسمتی از مشکلات کارگران زغالسنگ حل شود.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.