به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری کرمان، آیت الله سید یحیی جعفری و علیرضا رزم حسینی در این پیام پس از ذکر آیه شریفه 'الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیْهِ رَاجِعونَ' آورده اند، رجعت به سوی ذات مقدس الهی یک حقیقت جاودانه است که گاه در لباس 'مرگ' دل آدمی را به سختی می آزارد و گاه در جامه 'وصال معبود' آرامشی وصف ناشدنی را به کسانی هدیه می کند که روز و شب زندگی خود را عاشقانه و عارفانه در مسیر عبادت خالق و خدمت به خلق صرف کرده اند و در این راه حتی در برابر سختی ها و دشواری ها نیز خم به ابرو نیاورده اند.
این پیام می افزاید، یار دیرینه امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی در حالی به مانند مراد خود؛ خمینی کبیر با قلبی آرام به دیدار معبود شتافت که کوله باری از خوبی ها و نیکی ها را با خود به سرای جاوید برد و نام و یادش برای همیشه به زیباترین شکل ممکن در جان زمان و دل مردمان این کشور به یادگار خواهد ماند.
آیت الله جعفری و رزم حسینی در ادامه آورده اند، آیت الله هاشمی رفسنجانی در شامگاه وفات حضرت فاطمه معصومه (س) و شهادت امیرکبیر در حالی به همرزمان شهید خود چون بهشتی، مطهری و باهنر پیوست که زمان هیچگاه خاطره استواری وی در برابر شکنجه های پهلوی، تلاشش برای اعتلای اسلام و انقلاب و پایمردی اش در برابر توطئه های دشمنان را به فراموشی نخواهد سپرد.
این پیام تصریح می کند، در این مجال ضمن تسلیت مجدد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی به پیشگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، ریاست جمهوری، علما، روحانیت و مردم بزرگوار و انقلابی ایران اسلامی، اعلام می دارد که مردمان دیار کریمان؛ زادگاه آن بزرگ مرد، پنج روز در عزای فرزند خلف سرزمین خود به سوگ خواهند نشست و آئین ترحیم و یادبود ایشان نیز پس از تشییع و تدفین در تهران و قم، در کرمان برگزار می شود.
زمان و مکان برگزاری آئین یادبود یار دیرین امام و انقلاب بزودی اعلام خواهد شد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت.
او یار دیرین امام و رهبری، عضو شورای انقلاب، جانشین امام خمینی (ره) به عنوان فرمانده کل قوا، فرمانده جنگ در دوران دفاع مقدس، 2 دوره رئیس جمهوری، سه دوره رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس مجلس خبرگان رهبری و سال ها رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و یکی از شخصیت های تاثیرگذار در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی به شمار می رود.
حضرت آیت الله خامنه ‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی، ارتحال رفیق دیرین و همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی را تسلیت گفتند.
هیات دولت نیز در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و یار دیرین امام (ره) و رهبری، طی بیانیه ای، سه روز عزای عمومی و سه شنبه را تعطیل عمومی اعلام کرد.
پیکر یار دیرین امام و رهبری صبح روز سه شنبه - 21 دی - در تهران تشییع خواهد شد.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7437/3029

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.