به گزارش شامگاه یکشنبه روابط عمومی استانداری کرمان در پیام مشترک آیت الله سید یحیی جعفری و علیرضا رزم حسینی با ذکر آیه الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَ إِنَّـا إِلَیْهِ رَاجِعونَ آمده است:
سلام علیکم بما صبرتم
آسمان انقلاب اسلامی ایران، امروز داغدار و سیاهپوش مردی از جنس استقامت و ولایت مداری است که دوران جوانی خود را در کنار فراگرفتن علوم دینی به مبارزات انقلابی پرداخت و یار و یاور امام خمینی (ره) بود و پس از آن نیز انقلابی گونه در کنار رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسیر توسعه و پیشرفت کشور در سنگرهای مختلف خدمت کرد.
این پیام می افزاید: آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان فرزند خلف دیار کریمان و الگوی انقلابی و اسلامی همواره مایه افتخار و پشت گرمی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند که نامش برای همیشه در تاریخ این نظام و کشور باقی خواهد ماند. بی شک در قالب کلمات و جملات نمی توان داغ از دست دادن پدری مهربان، مدیری مدبر و راست قامتی استوار را تسلا بخشید لیکن در بضاعت خود این داغ بزرگ را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم ایران اسلامی و خانواده محترم ایشان تسلیت گفته و برای آن مرحوم غفران الهی را از درگاه ایزد منان مسألت می کنیم.
آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت.
او یار دیرین امام و رهبری، عضو شورای انقلاب، جانشین امام خمینی (ره) به عنوان فرمانده کل قوا، فرمانده جنگ در دوران دفاع مقدس، دو دوره رییس جمهوری، سه دوره رییس مجلس شورای اسلامی، رییس مجلس خبرگان رهبری و سال ها رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و یکی از شخصیتهای تاثیرگذار در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی به شمار می رود.
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی، ارتحال رفیق دیرین و همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی را تسلیت گفتند.
هیات دولت نیز در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و یار دیرین امام (ره) و رهبری، طی بیانیه ای، سه روز عزای عمومی و سه شنبه را تعطیل عمومی اعلام کرد.
پیکر یار دیرین امام و رهبری صبح روز سه شنبه - 21 دی - در تهران تشییع خواهد شد.
خبرنگار و انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
3028

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.