به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمان افزود: اعتبارات خواسته شده برای خسارات زلزله زرند تامین و ابلاغ شد و تسهیلات در اختیار بنیاد مسکن برای استحکام و جایگزینی ساختمان های تخریبی قرار گرفته است.
وی با تاکید بر لزوم ایجاد ممیزی در ساختمان سازی زرند تصریح کرد: خانه های قدیمی که استحکام پایینی دارند باید تخریب و ساختمان جدید جایگزین آنها شود و تسهیلات فقط در این صورت پرداخت می شود.
استاندار کرمان با اشاره به روند استحکام بخشی و بازسازی بیمارستان زرند برای نیاز مردم منطقه در شرایط فعلی گفت: 62 میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی برای بیمارستان سینا مصوب شده و این بیمارستان نیازمند توجه ویژه است.
بعد از وقوع زلزله 4،9 ریشتری 29 مهر امسال، زمین لرزه با بزرگی مختلف تا چند هفته در شهرستان زرند ادامه داشت.
زلزله نخست و زلزله های نسبتا شدید بعدی به بزرگی 4،7 و 4،5 ریشتر در هفتم و دهم آبان امسال موجب مصدومیت تعدادی از مردم شهرستان زرند به دلیل ترس و حین فرار شد و خسارات به برخی ساختمان های قدیمی وارد کرد.
استاندار کرمان در این نشست ادامه داد: استان کرمان با مشکل خشکسالی روبرو بوده و میزان بارندگی در این استان نسبت به سال قبل حداقل 50 درصد کمتر است.
وی با بیان اینکه براساس گزارش ها تاکنون آنفلوآنزای پرندگان در استان کرمان مشاهده نشده است گفت: در استان کرمان به موقع پیشگیری های لازم در خصوص مقابله با آنفلوانزای پرندگان انجام شده و اداره کل دامپزشکی و محیط زیست به مراقبت خود در این مورد ادامه بدهند.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.