به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری کرمان، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره استانی تولید محتوای الکترونیکی (رشد) در کرمان افزود: ورود به فضای مجازی یا فضای دوم، یک ضرورت است و در سال های اخیر در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش تولید محتوا را بر مبنای فناوری های جدید گذاشتیم.
وی بیان کرد: برای استفاده از فناوری های جدید آموزشی باید آموزش جهت دار و با فرهنگ خاص به معلمان و دانش آموزان ارائه شود.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه ما نیازمند عدالت تربیتی با رویکرد توسعه آموزشی هستیم گفت: آموزش و پرورش، اساس پایداری و ماندگاری امت در جامعه اسلامی است.
حجت الاسلام محمدیان افزود: انقلاب اسلامی از ما به عنوان شهروندان توقع دارد مشعل علم را پر فروغ تر کنیم زیرا بستر آن نسبت به گذشته فراهم تر است.
وی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی توانستیم توسعه کمی را در آموزش و پرورش فراهم کنیم افزود: 99 درصد کودکان کشور موفق شده اند در پایه اول ابتدایی ثبت نام کنند و 90 درصد مردم کشور باسواد هستند در حالی که در سرشماری سال 55 فقط حدود 54 درصد از افراد باسواد بودند.
وی گفت: امروز نیازمند این هستیم که عدالت آموزشی و تربیتی را توسعه بدهیم و فرصت دسترسی به آموزش و پرورش را برای همه دانش آموزان از هر نژاد، قومیت و طبقه اجتماعی فراهم کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: امروز شاهد احداث مدارس شبانه روزی، عشایری هستیم و برای نقاط دورافتاده سرباز معلم می فرستیم تا فردی بدون آموزش نماند.
وی افزود: یکی از اهداف طرح تحول بنیادین، آموزش پرورش موثر و با کیفیت است تا داده های کیفی به ثمره تربیتی تبدیل شود لذا ما درصدد دستیابی به آموزش و پرورشی هستیم که تعقل و تفکر را شکوفا و ارزش های اخلاقی را پایدار و علم را به عمل تبدیل کند.
حجت الاسلام محمدیان تصریح کرد: امروز گاهی با دانش آموزان به گونه متناسب رفتار نمی کنیم و خارج از ظرفیت به آنها تحمیل می کنیم.
وی فناوری های جدید ارتباطی و یاددهی را از ضروریات آموزشی دانست و ادامه داد: در نقاطی که امکان اعزام معلمان به مناطق مختلف با مشکل روبرو است یا فضاهای آموزشی با کیفیت وجود ندارد از روش های جایگزین استفاده می کنیم.
وی گفت: انتظار می رود با فراهم شدن زیرساخت ها برای معلمان و دانش آموزان محتوای جدید آموزشی طراحی شود.
وی با اشاره به اینکه شبکه ملی مدارس رشد و مدارس هوشمند راه اندازی و مدارس هوشمند وارد ادبیات جدید مدارس شده است افزود: در سال جاری تحصیلی در دروس پایه دهم درس جدید تفکر رسانه ای مطرح شده است تا دانش آموزان با نگاه تحلیلی و انتقادی به فضای دوم نگاه کنند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بیان کرد: هشت سال قبل که نخستین دوره جشنواره تولید محتوا را برگزار کردیم 76 نفر شرکت کننده وجود داشت اما امسال در هفتمین دوره 148 هزار نفر شرکت کرده اند.
وی ادامه داد: این جشنواره اکنون از نظر کیفی نیز با دوره های قبل قابل مقایسه نیست و امروز شرکت کنندگان و استفاده کنندگان خودشان محتوا هم تولید می کنند.
وی بیان کرد: برگزاری جشنواره تولید محتوا ادامه پیدا خواهد کرد اما روش اجرای این جشنواره تغییر می کند و در عرصه فناوری نباید جزم باشیم و در روش ها باید متنوع، متغیر و تابعی از زمان و مکان باشیم.
اختتامیه هفتمین جشنواره استانی تولید محتوای الکترونیکی (رشد) با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از مسئولان در پژوهشکده تعلیم و تربیت کرمان برگزار شد.
در این آیین از 38 نفر برگزیده هفتمین جشنواره استانی تولید محتوای الکترونیکی با اهدای لوح تقدیر شد.
دریافت کننده و انتشار دهنده: نجمه حسنی
3029

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.