بزرگترین خانه خشتی جهان - خانه حاج آقا علی- در رفسنجان جهت توسعه گردشگری به شهرداری رفسنجان واگذار شد.

معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: بزرگترین خانه خشتی جهان - خانه حاج آقا علی- در رفسنجان جهت توسعه گردشگری به شهرداری رفسنجان واگذار شد.

به گزارش جماران، سید مصطفی موسوی آیت الهی پیش از ظهر امروز ۲۵ مردادماه در جلسه هماهنگی واگذاری خانه حاج آقا علی به شهرداری رفسنجان اظهار کرد: خانه حاج آقا علی در رفسنجان جزو آثار باستانی و ابنیه های برتر  تاریخی دنیا محسوب می شود که طی سال های اخیر با همت اداره اوقاف و موقوفات با پیگیری های  آقای رزم حسینی استاندار سابق کرمان این بنا احیا شد و نباید درب آن بسته باشد بهتر است مورد استفاده گردشگران قرار گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان تصریح کرد: این بنا می تواند در خدمت حوزه گردشگری استان و شهرستان رفسنجان قرار گیرد.

آیت اللهی موسوی افزود: در استان کرمان ۸۲ شهر دارای شهرداری و شورای اسلامی داریم که اکثر آن ها با مشکلاتی مواجه هستند خوشبختانه در شهر رفسنجان کمتر مشکلاتی را شاهد هستیم و این نشان از همراهی اعضای شورای اسلامی با عوامل شهرداری رفسنجان است.

وی ادامه داد: در واقع شورای اسلامی شهر و شهرداری رفسنجان جزو مجموعه های تراز اوّل استان کرمان است.

موسوی بیان کرد: برای خانه حاج آقا علی  رفسنجان باید مجوزی تحت عنوان فضای اقامتی و تفریحی صادر شود تا گردشگران و مردم بتوانند از آن فضا بهره مند شود.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان خاطرنشان کرد: این خانه با مبلغ ۶۵ میلیارد ریال به شهرداری رفسنجان واگذار شد که بخشی از آن توسط شهرداری و بخشی از این مبلغ توسط استانداری به صندوق موقوفات کشور واریز می شود و به مدّت ۹ سال در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.