حسین شکوهی‌نسب روز چهارشنبه در نشست با حکمین و مصلحین قرانی شهرستان جیرفت افزود: سیاست دستگاه قضا بر این بوده که مصلحین و حکمین آموزش دیده قرآنی به عنوان افراد خبره و معتمدان تاثیرگذار در مناطق مختلف به عنوان بازوی دادگاه خانواده در این زمینه نقش اثرگذار خود را ایفا کنند.

وی ضمن ارائه  گزارشی از وضعیت آمار پرونده‌های طلاق و منازعات خانوادگی در این حوزه قضایی، اظهار داشت: افزایش آمار طلاق نگران کننده است.

وی به عوامل متعدد افزایش آمار طلاق اشاره کرد و گفت: این حوزه قضایی قصد دارد در راستای تحقق سیاست‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و تحکیم نهاد خانواده با تشکیل واحدی مستقل در کنار شوراهای حل اختلاف در امر داوری اختلافات خانوادگی در صورت لزوم از مصلحین و حکمین قرآنی که دوره‌های آموزشی ویژه‌ای را طی کرده‌اند استفاده کند.

رییس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری جیرفت افزود: برای کارآمدی و تاثیر بیشتر داوری ترجیحا بر اساس حوزه سکونت، داوران تعیین خواهند شد.

در این نشست اعضا درخصوص نقش داوری و تاثیر حکمیت در جلوگیری از فروپاشی نظام خانواده به عنوان مهمترین رکن نظام اجتماع به بحث و تبادل نظر با یکدیگر پرداختند و پیشنهادهای خود را در خصوص تسهیل ارتباط دادگستری با مصلحین و کیفیت بهره‌برداری بیشتر از این ظرفیت را مطرح کردند.

شهرستان جیرفت با ۳۱۶ هزار نفر جمعیت از پنج بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه، جبالبارز و اسفندقه تشکیل شده و در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.