حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان، افزود: آمار وقوع قتل در این استان نیز در هشت ماهه سال جاری ۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: با سیر نزولی وقوع قتل که نتیجه اقدامات و فعالیت‌های پیشگیرانه است امیدواریم روزی، شاهد این باشیم که هیچ قتل و خشونتی در استان زنجان اتفاق نیافتد و مردم در آرامش و امنیت بیشتر به زندگی خود ادامه دهند.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: موضوع پیشگیری را ابتدا همه باید باور کرده و سپس جدی بگیرند زیرا همه ما می‌دانیم که پیشگیری، بهتر و کم‌هزینه‌تر است.

وی تصریح کرد: توجه نکردن به پیشگیری، تبدیل به هزینه‌های بسیار زیاد می‌شود.

رییس شورای قضایی استان زنجان گفت: قانونگذار به دلیل اهمیت موضوع، شورای پیشگیری در استان‌ها را فراگیر و فراقوه‌ای کرده و تمام دستگاه‌ها باید پای کار بوده و احساس مسؤولیت کنند.

وی اظهار داشت: کارهای خوبی در حوزه اجتماعی از جمله کاهش آمار طلاق و پایداری خانواده‌ها در گذشته انجام شده و همه دستگاه‌ها در این امر نقش داشتند که نتیجه اقدامات، موثر و تلاش همگانی، مثبت و قابل توجه است.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: ارائه آموزش‌های تخصصی قبل از ازدواج برای زوج‌های جوان در ادامه زندگی و تحکیم بنیان خانواده‌ها بسیار اثرگذار است که باید تقویت شود.

وی با اشاره به شیوع بیماری آنفلوآنزا، خواستار اقدامات پیشگیرانه و آگاهی مردم برای پیشگیری از انتقال بیماری از سوی مرکز بهداشت و صداوسیما شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.