مدیرکل بهزیستی قزوین روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این مرکز از سال ۹۶ با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین کار خود را آغاز کرده و تسهیل انجام ملاقات فرزندان خانواده‌های متارکه کرده یا طلاق گرفته و پیشگیری از تشدید آسیب های وارده به کودکان از جمله اهداف شکل گیری آن است.

علیرضا وارثی با بیان اینکه نحوه ملاقات فرزندان با والدین یکی از آسیب‌ها و مشکلات خانواده‌های دارای تنش یا طلاق گرفته است، افزود: در گذشته، خانواده‌ها در کلانتری‌ها با فرزندان خود دیدار می‌کردند که آسیب‌ها و مشکلاتی را برای خانواده‌ها و کودکان در پی داشت بنابراین مرکز مهر جهت جلوگیری از آسیب‌های احتمالی روحی راه اندازی شد.

وی اضافه کرد: با افتتاح مرکز مهر خانواده موارد مرتبط با ملاقات فرزندان، مشاوره والدین برای کاهش آسیب‌ها، سنجش کودکان از لحاظ کودک آزاری و آسیب‌های روحی و روانی در این مرکز انجام می‌شود.

وارثی با بیان اینکه مرکز مهر متشکل از ۲ کارشناس شامل مددکار و روانشناس است، اظهار داشت: در این مرکز ضمن انجام ملاقات فرزندان، جلسات مشاوره برای والدین با هدف کاهش تنش خانواده و امکان بازگشت مجدد و بهبود وضعیت کودکان برگزار می‌شود.

مدیرکل بهزیستی قزوین افزود: در سال گذشته، مرکز مهر خانواده به ۹۴ کودک و خانواده آنها بیش از سه هزار خدمت تخصصی ارایه کرد.

۷۳۸۸*۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.