امسال بهار با رنگ و بوی متفاوتی نسبت به گذشته آغاز شد، شیوع ویروس کرونا کسب و کار و معیشت برخی از هموطنان را با تنگنا مواجه کرد و این مساله نقطه آغاز همدلی و خیر رسانی به اقشار آسیب دیده جامعه شد.

از ابتدای رزمایش کمک مومنانه در دیار کریمان، بسیاری از سازمان ها و دستگاه های دولتی و خصوصی در سراسر استان به میدان آمدند و با اختصاص کمک ها در قالب بسته های معیشتی تعداد بسیاری از خانوارهای نیازمند را پوشش داده اند.

همزمانی ماه مبارک رمضان و اپیدمی ویروس کرونا، این حرکت خداپسندانه و خیرخواهانه را تشدید کرده است تا فرهنگ نوع دوستی و انفاق در جامعه بیش از پیش رواج یابد و تا پایان رفع مشکلات ادامه پیدا کند.

آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه سپاه ثارالله استان کرمان

اولین مرحله از رزمایش کمک های مومنانه سپاه ثارالله کرمان در روز هشتم اردیبهشت با توزیع ۵۰۰ تن کالا آغاز شد و مرحله دوم این رزمایش نیز در ۲۰ اردیبهشت انجام شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در حاشیه این رزمایش گفت: این مرحله از کمک های مومنانه در سراسر استان ۳۸ هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی توزیع می‌شود که از این تعداد ۱۲ هزار و ۱۰۰ بسته توسط بنیاد علوی بنیاد مستضعفان و ۲۶ هزار و ۷۰۰ بسته توسط قرارگاه امام حسن(ع) جمع‌آوری شده است.

سردار حسین معروفی افزود: هر بسته شامل ۱۰ کیلوگرم برنج، ۲.۵ کیلوگرم گوشت قرمز، ۴ کیلوگرم مرغ، ۲ بسته ماکارونی، یک بسته خرما، ۲ عدد روغن مایع و ۲ عدد رب گوجه است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: هر بسته کمک معیشتی به طور متوسط ۳۲۰ هزار تومان برآورد شده است و اعتبار کلی این بسته‌ها را ۱۲ میلیارد و ۴۱۶ میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: مرحله سوم کمک‌های مومنانه سپاه نیز همزمان با شب‌های قدر در استان آغاز می‌شود  و مرحله سوم مانند مرحله اول است و ۲۴ هزار بسته توسط سپاه پاسداران و بسیج مستضعفان از تهران و بقیه با کمک‌های استانی تامین شده که توزیع آنها تا عید فطر ادامه دارد.

شهرداری کرمان ۴۰۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در آیین اهدای کمک های مومنانه شهرداری کرمان گفت: توزیع چهار هزار بسته معیشتی از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمان را بسیار مطلوب است و امیدورام شهرداری کرمان در سال‌های آینده نیز این حرکت خداپسندانه را ادامه دهد.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی افزود: از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر و خیّرانی که در این امر خداپسندانه مشارکت داشته‌اند تشکر می کنیم و هر چند همه‌ساله شاهد کمک‌های خیّران در زمینه‌های گوناگون هستیم، اما تاکنون، این میزان کمک خیّران با همراهی شهرداری و شورای اسلامی شهر، بی‌سابقه بوده است.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی، همگی در معرض امتحان الهی قرار گرفته‌ایم و امروز بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌ مؤمنانه به نیازمندان و فقرا، شاهد حرکت‌های خوبی در این زمینه هستیم.

شهردار کرمان گفت: برای تهیۀ این تعداد بسته معیشتی، علاوه بر اعتبارات شهرداری، تعدادی از خیّران نیز که با شهرداری در ارتباط هستند، کمک کردند تا بسته معیشتی کاملی در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

سید مهران عالمزاده افزود:  همچنین تعدادی از این بسته‌های معیشتی، به کارگران زحمتکش شهرداری که در خط مقدم خدمت‌رسانی به شهروندان قرار دارند و در این ایام با مشکلات اقتصادی بیشتری مواجه شده‌اند، اعطا خواهد شد و مابقی بسته‌های معیشتی نیز توسط انجمن‌ها و سمن‌های مردم‌نهاد، به‌تدریج توزیع می‌شود.

بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی توسط هلال‌احمر در کرمان توزیع می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: چهار هزار بسته مواد غذایی و ۶ هزار و ۵۰۰ بسته اقلام بهداشتی در قالب کمک‌های مومنانه در مرحله دوم کمک‌های این جمعیت برای بیماران خاص این استان تهیه شده که از روز شنبه ۲۰ اردیبهشت توزع آن آغاز شده است.

رضا فلاح افزود: موضوع کمک مومنانه بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در دستور کار جمعیت هلال احمر و سایر دستگاه های اجرایی قرار گرفته و در کنار حوادث، کمک به نیازمندان و بیماران خاص متاثر از کرونا و کمک به خانواده شهدا در این جمعیت جدی گرفته شده است.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تحرک و حضور دائمی جمعیت هلال احمر در حوادث اشاره کرده اند و امسال به علت کرونا، روز جمعیت هلال احمر با عنوان تقدیر از مدافعان سلامت نام گذاری شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان تاکید کرد: کادر پزشکی در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند و سفیدپوشانی که سختی ها را قبول کرده اند جامعه امروز قدردان خدمات و گویای سختی ها و صبوری آنان خواهد بود.

دادگستری کرمان ۳۱۳ بسته کمک معیشتی به نیازمندان اهدا کرد

 رئیس کل دادگستری استان کرمان در مرحله نخست کمک های مومنانه در حوزه قضایی استان تعداد ۳۱۳ بسته کمک معیشتی در مرکز استان به ارزش ۱۴۱ میلیون تومان برای کمک معیشتی در شهرستان ها اختصاص یافته است.

یدالله موحد افزود: ارزش هر بسته کمک معیشتی اهدایی در مرکز استان سه میلیون ریال است و در مجموع یک میلیارد ریال برای اجرای مرحله نخست این رزمایش هزینه شده است و  اهدای کمک‌های مومنانه در بین نیازمندان تنها مختص به مرکز استان نیست و در شهرستان های استان نیز اجرایی شده است.

وی تصریح کرد:  تاکنون در شهرستان سیرجان مبلغ ۵۰ میلیون ریال، عنبرآباد ۶۰ میلیون ریال، شهربابک ۴۵ میلیون ریال، انار ۱۲ میلیون ریال، بافت ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و منوجان ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال به اجرای رزمایش کمک مومنانه اختصاص یافته است.

رییس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: همچنین ۶۵۰ بسته کمک معیشتی در جیرفت به مبلغ یک میلیارد ریال و ۵۰ بسته کمک معیشتی در بم به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از سوی مراجع قضائی توزیع می شود.

وی افزود: جمع آوری کمک ها برای تهیه بسته های معیشتی تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و تلاش می‌شود که مرحله دوم جمع‌آوری کمک‌ها، تهیه و توزیع بسته‌ها در اسرع وقت انجام شود.

موحد تاکید کرد: گروه‌های هدف برای دریافت بسته‌های کمک معیشتی شناسایی شده‌اند و تلاش می‌شود که این بسته‌ها در اختیار نیازمندان واقعی و افرادی که در شرایط کنونی و با وجود بیماری کرونا آسیب‌های بیشتری دیده اند، قرار گیرد.

خیران کرمانی ۱۱ میلیارد تومان برای مقابله با کرونا کمک کردند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: ۱۶۶ تشکل مردم‌نهاد این استان با کمک خیران برای مبارزه با بیماری کرونا افزون بر ۱۱ میلیارد تومان در قالب کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع آوری و اهدا کرده‌اند.

محمد صادق بصیری افزود: در مرحله دوم رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه در استان کرمان بیش از ۳۸ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان،  فقرا و خانواده‌های آسیب دیده از بیماری کرونا توزیع خواهد شد.  

وی اظهار داشت: در این ایام برای مبارزه با بیماری کرونا، ۱۶۶ تشکل مردم نهاد فعال با کمک خیران بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان در قالب کمک‌های نقدی و غیرنقدی شامل تهیه و توزیع مواد غذایی، مواد شوینده و ضدعفونی کننده، اهدای ماسک و لباس بیمارستان، دستگاه اکسیژن‌ساز، واگذاری موقت نقاهتگاه برای بیماران و خدمات آموزشی و مشاوره‌ای کمک کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان تاکید کرد: شورای استانی نهادهای انقلابی و نهادهای عمومی و سازمان‌های مردم نهاد به منظور ساماندهی تسهیلات حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر از بیماری کرونا در استان تشکیل شده و این رزمایش همدلی مواسات و کمک از طرف سپاه و دیگر نهادها در همین جهت برنامه‌ریزی شده است.  

وی افزود: همچنین جمعیت هلال احمر، کمیته امداد، دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان و دفاتر تسهیلگیری استانداری در حاشیه شهر نیز در این زمینه فعال بوده‌اند.

مس سرچشمه رفسنجان ۷۰۰بسته اقلام بهداشتی در جنوب استان کرمان توزیع کرد

نماینده موکب شرکت ملی صنایع مس ایران از توزیع ۷۰۰ بسته بهداشتی با کمک مجتمع مس سرچشمه و کارکنان این مجموعه در بین اهالی ۲۶ روستای دهستان چاه ابراهیم در رودبار جنوب استان کرمان خبر داد.

محمود پورقاسمی افزود: اوایل فروردین امسال سیل منطقه زهکلوت و رودبار جنوب استان کرمان  را در برگرفت و موجب شد ۲۶ روستای مسیر چاه ابراهیم تا روستای پنج انگشت در محاصره آب قرار گیرند و خساراتی را متحمل شوند.

وی بیان کرد: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان هم طی ۲ مرحله پوشاک و بسته های مواد غذایی شامل آب معدنی، کنسروجات، روغن، برنج و آرد  را با اعتبار  بالغ بر ۴.۵ میلیارد ریال به این سیل زدگان ارسال کرد.

نماینده موکب شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به توزیع اخیر بسته ها و اقلام بهداشتی بین اهالی این روستاها  افزود: ۷۰۰ خانوار در ۲۶ روستای خطه چاه ابراهیم زندگی می کنند که با کمک مجتمع مس سرچشمه و کارکنان و کارگران این مجموعه ۶۰۰ میلیون ریال جمع آوری و بسته های بهداشتی برای این خانوارها تهیه شد.

وی تصریح کرد: تعدادی از خانوارهای این منطقه نوزاد دارند و در تهیه پوشک بچه دچار مشکل هستند که تعداد هشت کارتن پوشک بچه هم به مبلغ حدود ۴۰ میلیون ریال به همراه بسته های بهداشتی توزیع شد.

پور قاسمی اظهار داشت: این بسته ها شامل ماسک، شامپو، صابون و غیره است که به رودبار ارسال و به مراکز بهداشتی ۲۶ روستا تحویل داده شد که با کمک بهیاران، بهورزان و دهیاری های این روستاها اقلام و بسته های بهداشتی بین خانوارها توزیع شد.

بعد از تاکید رهبر انقلاب اسلامی در پیام نیمه شعبان مبنی بر کمک مومنانه و رزمایش همدلی به اقشار آسیب دیده در جریان کرونا، یک میلیارد یورو از منابع صندوق توسعه ملی برای مقابله و مدیریت عوارض ناشی از شیوع این بیماری در نظر گرفته شد و استان‌ها نیز برای شناسایی افراد نیازمند و آسیب دیده دست به کار شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.