حسن خانجانی روز دوشنبه در جلسه اعضای شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر همدان گفت: حمایت ها و مراقبت های بعد از ترک اعتیاد به منظور پیشگیری از گرایش مجدد فرد به مصرف مواد مخدر هم اینک صوری دنبال می شود.

وی بیان کرد: تاکنون اقدام بازدارنده ای برای حفظ معتاد بهبود یافته از دامن اعتیاد و ماندن در شرایط پاکی صورت نگرفته در حالیکه این مساله بسیار با اهمیت است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که از در حدود ۱۶ سال گذشته درگیر آن هستیم این است که شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر نقطه و هدف مشخص ندارد.

خانجانی ادامه داد: برای دستیابی به نتیجه مشخص و ملموس باید نقاط بحرانی شهرها و روستایی را مشخص کرده و پایان سال در زمینه اقدام های صورت گرفته در نقطه تعیین شده و پیشرفت کار گزارش داد.

وی افزود: شوراهای فرعی در شهرستان ها نیز به تبعیت از مرکز استان طرح و برنامه ارائه بدهند در غیر اینصورت سیاست های کلی همه ساله تعیین و ابلاغ شده و خروجی خاصی از آن نیز به دست نمی آید.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر همدان نیز در این جلسه گفت: اولین رویکرد ستاد مقابله با مواد مخدر در سالجاری، رویکرد اطلاعاتی با هدف ضربه زدن به باندهای مهم تهیه و توزیع مواد مخدر و بالا بردن هزینه فعالیت در این حوزه است.

یزدان آذرمی برخورد با خرده فروشان موادمخدر، جمع آوری معتادان و مقابله با کشت هر نوع مواد مخدر را از دیگر اولویت ها دانست و افزود: توجه به تولید محتوای مناسب برای قشر جوانان و نوجوانان، نظارت بر عملکرد درمان مراکز ام.ام.تی، درمان سرپایی، دی.آی.سی و متادون تراپی مورد تاکید است.

توجه به سمن ها در راستای همگانی کردن مبارزه، توجه به طرح های کارآمد به روز در امر مبارزه با این بلای خانمانسوز با استفاده از ظرفیت دانشگاهی توجه به نخبگان، جوانان و حمایت از طرح های دانش بنیان از دیگر مواردی بود که آذرمی آنها را به عنوان دیگر اولویت های این نهاد برشمرد.

وی گفت: نطارت جدی بر تمامی اعتبارات ابلاغی دستگاه ها به ویژه در راستای رعایت و اجرای موافقت نامه های مبادله شده، حمایت و صیانت از خانواده های بهبود یافتگان، توجه به بالا بردن نشاط در مناطق هدف با استفاده از طرح یاری‌گران، توجه به مناطق محروم و روستایی به ویژه پرداختن به مقوله ورزش در امر پیشگیری از اعتیاد و پیگیری برای برگزاری میز خدمت مبارزه با موادمخدر در مناطق شهری و روستایی و مناطق آسیب پذیر در دستور کار است.

وی با بیان اینکه کمپ های ماده ۱۵ همچنان تعطیل هستند افزود: طبق مصوبه ستاد کرونا این مراکز همچنان تعطیل بوده اما در صورت بازگشایی این مراکز استاندارد سازی کمپ ها با کمک بهزیستی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.