به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شوراهای حل اختلاف استان خوزستان مصطفی آباد دوشنبه افزود : سال  ۸۹  یک جوان در شوشتر بدلیل تعصب غلط و باورهای نادرست در درگیری خانوادگی ، یک نفر از اعضای خانواده خود را به قتل رساند که پس طی مراحل قضایی محکوم به قصاص نفس شد .

وی ادامه داد : در مدت ۱۰ سال از وقوع قتل ، بزرگان و ریش سفیدان زیادی برای جلب رضایت اولیا دم واسطه شدند ولی نتیجه ای حاصل شد و خانواده مقتول بر اجرای حکم قصاص پافشاری کردند.

رییس دادگستری شوشتر گفت : پرونده این جوان به منظور ایجاد صلح و سازش و جلب رضایت اولیا دم به شورای حل اختلاف شوشتر ارجاع و رییس و اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان بعد از بررسی همه جوانب موضوع از جمله تفاوت فرهنگ و رسوم اجتماعی فی مابین دو خانواده و با در نظر گرفتن تمامی راه های مؤثر ، مذاکرات را شروع کردند.

وی افزود : رییس و اعضای شورای حل اختلاف شوشتر پس از پیگیری فراوان با خانواده اولیا دم ، در نشستی با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی ، بزرگان ، ریش سفیدان و مصلحان ، خانواده مقتول با صرف نظر از قصاص قاتل فرزند خود، این جوان را مورد عفو و بخشش قرار دادند و قاتل پس از ۱۰ سال که به انتظار اجرای حکم قصاص خود بود از چوبه دار رهایی یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.