عباس تقی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مهم‌ترین تصمیمات ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: مقرر شد که از تاریخ ۲۷ اردیبهشت، مدارس شهرستان‌هایی که سفید اعلام شده است بازگشایی شود از طرف دیگر در صورتی که میزان ابتلاء به ویروس در شهرستان‌های سفید، افزایش پیدا کند ممکن است که تصمیمات دیگری اتخاذ شود.

وی اضافه کرد: وضعیت هشت شهرستان استان سفید اعلام شده است که در این میان با توجه به شرایط حاکم بر شهرستان بافت، دانشگاه علوم پزشکی کرمان به دنبال این است که این شهرستان را از وضعیت سفید خارج کند.

مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی با اشاره به اینکه جشنواره گل محمدی لاله زار به دلیل رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی در سال جاری برگزار نمی‌شود، اظهار داشت: بنا به درخواست آموزش و پرورش کلاس‌های تقویتی در منوجان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط معین اقتصادی شهرستان برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: پلیس راه استان ضمن کنترل اتوبوس‌های بین شهری در صورتی که این اتوبوس‌ها بر اساس پروتکل‌های بهداشتی بیش از حد مجاز مسافر سوار کنند، با آنها برخورد می‌شود.

تقی زاده با بیان این مطلب که مقرر شد سپاه و ارتش برای کوچ عشایر به منظور تأمین کامیون برای حمل احشام همکاری جدی داشته باشند، اظهار کرد: صنف بازی‌های رایانه‌ای به دلیل تعطیلی طولانی جزو اصناف آسیب دیده شناخته شده و مستحق دریافت تسهیلات و امکانات شناخته شد.

تقی زاده عنوان کرد: در خصوص ۳۰۰ نانوایی واقع در ده زیار که به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار مشکل شده اند، مقرر شد که معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با همکاری شورای ده زیار مورد رسیدگی قرار بگیرد و نتیجه نیز به ستاد استان اعلام شود.

مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی با بیان این مطلب که دورکاری همچنان در ادارات استان کرمان تا اطلاع ثانوی ادامه دارد، افزود: چنانچه در برخی اداره‌ها ازدحام ارباب رجوع وجود داشته باشد، بنا بر ضرورت پروتکل‌های خاص تهیه و ابلاغ می‌شود.

گفتنی است؛ وضعیت شهرهای رودبار جنوب، ریگان، فاریاب، فهرج، کهنوج، کوهبنان و منوجان سفید اعلام شده است. شهرستان بافت هم از سوی ستاد ملی جزو شهرهای دارای وضعیت سفید اعلام شده است که احتمال خروج آن از این لیست وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.