مجتمع اداری تیران، مجموعه متمرکز 90 درصد از ادارات و نهادهای دولتی و خدماتی تیران و کرون است که در ضلع شرقی این شهر واقع شده و روزانه شمار زیادی از مردم برای رسیدگی به درخواست‌ها، رسیدگی و پیگیری نیازهای اداری خود در این مجتمع تردد دارند.

این مجموعه که با پیش بینی مدیریت شهری در گذشته محلی برای تجمیع سازمان ها و ادارات  احداث شد اکنون از کمترین امکانات مثل بانک، خودپرداز، ایستگاه اتوبوس، محلی برای استراحت، رستوران و فروشگاه است تا اینکه یک شهروند و یک نفر روستایی برای انجام فعالیت مثل انتقال وجه، کپی مدارک، خرید مواد غذایی و استراحت باید به مرکز شهر رفته و بازگردد.

در این مجتمع اداری که بیش از 20 نهاد دولتی به همراه فرمانداری و شهرداری فعالیت دارند باید پیش‌بینی لازم برای ارائه خدمات  اتخاذ می‌شد که حتی در این مجموعه تابلو راهنما و هدایت مراجعه کنندگان به سمت ادارات وجود ندارد و این موضوع سردرگمی هایی برای شهروندان ایجاد کرده‌ است.

تردد افراد از این مجتمع به مرکز شهر و نقاط مختلف شهرستان به دلیل نبود ناوگان حمل و نقل عمومی و ایستگاه های تاکسی و اتوبوس کار را بیش از بیش سخت کرده  است  که باید تدابیر برای حل این مشکلات بشود.

در فصل سرما محیط های سرپوشیده برای استراحت  ارباب رجوع  وجود ندارد،  ایجاد بسترهای لازم برای تردد شهروندان، ارائه خدمات بانکی، راه اندازی فروشگاه و خدماتی مثل فتوکپی و نوشت افزار و تامین بسترهای رفاهی برای استراحت موقت مراجعه کنندگان و همچنین تابلوهای راهنما از نیازهای مجتمع اداری تیران است.

رضا صمدی یک متقاضی اداره برق به ایرنا گفت : برای این مجتمع اداری از زمان احداث تا اکنون همچنان اقداماتی در بخش رفاهی و خدماتی آن نشده است و این چالشی است که گلایه ارباب رجوع این مجتمع را در پی داشته است.

وی یادآور شد: برای کمترین کار به طور مثال یک برگ کپی در این مجتمع سرگردان می شوی و به ناچار باید به داخل شهر بروید که تازه نبود خودروی مسافربری عمومی مشکلات را مضاعف می کند.

مجتبی مقدم شهروند دیگری نیز تاکید کرد: مهندسان این مجتمع باید قبل از احداث آن به همه امکانات رفاعی و خدماتی نیز توجه می داشتند تا امروز پس از سالها مردم سرگردان نمانند و مسوولان امروز نیز باید نقش خودشان را در حل این مشکل و کمبودهای مجتمع به خوبی ایفا کنند.

وی یادآور شد : هر ارباب رجوع این مجتمع در ایام تابستان و هم فصل سرد سال با مشکل مواجه است و متاسفانه به این گلایه متقاضیان تاکنون پاسخی داده نشده است.

شهردار تیران گفت: پارک اداری تیران در تامین نیازهای مراجعه کنندگان با نقص‌هایی روبرو است که نیاز به همکاری سایر نهادها دارد.

حسن شفیعی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تمرکز نهادهای اداری در مجموعه پارک اداری و پراکندگی بخش دیگر آن در سطح شهر افزود: امکانات تا حد مطلوب فراهم نشد و مدیریت شهری برای تسهیل شرایط اقدامات ویژه ای را در این دوره انجام خواهد داد.

وی افزود: نبود بانک و یا یک خودپرداز برای انجام عملیات‌های بانکی و نبود امکانات برای حمل و نقل مردم برای تردد از این منطقه به مرکز شهر، روستاها و یا سایر ادارات از مشکلات موجود است.

وی با بیان اینکه توسعه ناوگان حمل و نقل شهری از برنامه های شهرداری تیران است، خاطرنشان‌کرد: با راه اندازی خط اتوبوس واحد مشکل حمل و نقل مردم از پارک اداری به سایر بخش های شهر رفع خواهد شد.

شهردار تیران همکاری سایر نهادهای اداری شهرستان برای توسعه خدمات در این مجموعه را مهم بیان کرد و یادآورشد: با تصمیم مدیریت شهرستان یکی از بانک ها شعبه‌ای در این مکان و یا خودپرداز راه اندازی کند.

پارک اداری شهرستان تیران و کرون در غرب شهر تیران واقع شده که فرمانداری، بخشداری مرکزی، شهرداری، دفتر شورای اسلامی شهر، جهاد کشاورزی، ثبت احوال، کمیته امداد، نظام مهندسی، شرکت های برق، آب، مخابرات و گاز به همراه سایر نهادهای دیگر در این منطقه مستقر هستند و تعدادی دیگر از ادارات مثل آموزش و پرورش و بنیاد مسکن در آینده با احداث و تکمیل ساختمان اداری خود در این بخش مستقر خواهند شد.

تمرکز ادارات علاوه بر اینکه بر کاهش اتلاف وقت برای ارتباط بین چند سازمان و حتی یافتن ادارات مورد نظر ، بسیار خوب است که کمتر در شهرستان‌های دیگر دیده می شود اما این مجتمع اداری تیران اکنون نیازهایی دارد که با هدف تکریم ارباب رجوع باید برای تامین آن تدابیری اصولی اندیشید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.