به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، دادخدا سالاری اظهار کرد: طبق ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی هر کس به صورت علنی در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی کند، علاوه بر کیفر عمل به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه یا تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم می‌شود و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نیست ولی عفت عمومی را جریحه‌دار کند فقط به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه یا تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

وی بیان کرد: روزه‌خواری جزو جرایم مشهود است و نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضائی در صورت مشاهده آن می‌تواند وارد عمل شده و با روزه خواران برخورد لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزی های انجام شده، فعالیت تمامی اغذیه فروشی‌ها (رستوران، کبابی و …) در طول ساعات روز ممنوع است، اظهار کرد: با توجه به شرایط ناشی از بیماری کرونا در استان کرمان تعداد مسافران احتمالی کاهش داشته اما نظر به اهمیت انجام پیش بینی‌های لازم برای خدمات دهی به مسافران، تعدادی از این واحدها به منظور خدمات رسانی به مسافران مجاز به فعالیت هستند که در این رابطه باید تمامی قوانین مربوطه از جمله محصور و عدم دیده شدن و.... را رعایت کنند.

سالاری از اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی به منکرات مرتبط با ماه مبارک رمضان نیز خبر داد و گفت: در ماه مبارک رمضان با منکرات مرتبط با این ماه که مهمترین آنان تظاهر به روزه خواری است خود مردم به عنوان جامعه اسلامی رعایت شئونات و احترام شهر الله را حفظ خواهند کرد و اگر عده قلیل قانون شکن نقض قانون را کنند در صورت مقاومت یا تکرار برخورد قضائی و انتظامی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

وی اظهار کرد: برای ایجاد وحدت رویه قضائی در برخورد با این گونه منکرات، شعبه خاص در دادسرای کرمان به این پرونده‌ها رسیدگی خواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.