رضا شهریاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عمده درآمدزایی همکاران صنف آرایشگاه های مردانه به پایان سال مربوط می شود که از ۱۷ اسفندماه و پیش از عید نوروز ۹۹ تعطیل اعلام شدند و به‌دنبال این تصمیم مشکلات اقتصادی بسیاری برای این صنف ایجاد شد.

وی اظهار داشت: برخی از همکاران تهدید به اعمالی می‌کنند که در خور و شان یک کاسب مسلمان نیست زیرا از پس هزینه‌های خود بر نمی آیند و اصناف همانگونه که در تمامی صحنه های انقلاب از جمله انتخابات و راهپیمایی ها حضور دارند، توقع داریم و دولت هم در مواقع خاص حامی و پشتیبان ما باشند.

شهریاری با  قدردانی از مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان و کمیسیون نظارت که حامی اتحادیه آرایشگران بوده و همیشه با پیشنهاداتی که در مورد نرخ دادیم موافقت کردند ادامه داد: متاسفانه به علت نرخ تورم کالاهای اساسی و بالا بودن اجاره بهای محل کسب و خانه در صورت امکان، خواهشمند است نسبت به افزایش نرخنامه اتحادیه آرایشگران مردانه ترتیب اثری داده شود.

رییس اتحادیه آرایشگران مردانه استان کرمان با اشاره به اینکه نامه‌ای به اتاق اصناف در خصوص بخشودگی عوارض توسط شهرداری کرمان داده‌ایم گفت: مصوبات شورای اسلامی و شهرداری کرمان تاکنون در این زمینه اجرایی نشده ولی توسط هیات مدیره و رییس اتاق اصناف پیگیری می شود.

وی با تاکید بر تلاش اتاق اصناف برای رفع مشکلات تعطیلی آرایشگاه‌های مردانه عنوان کرد: به‌علت درآمد کم، مشکلی تاکنون با دارایی نداشتیم و آرایشگاه های مردانه به جز مواردی مشمول مالیات نشده اند.

شهریاری افزود: با نمایندگان مجلس، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی برای سختی کار اتحادیه آرایشگاه های مردانه مکاتبه کردیم که هیچ کدام پاسخ روشنی به ما ندادند.

وی بیان داشت: شغل آرایشگاه های مردانه سختی کار و بیمه ندارد، در حالی که در بحث کرونا پرخطر معرفی شده و اینکه جزو مشاغل سخت و زیان آور نیست، مشکلات بسیاری برای ما ایجاد کرده است.

رییس اتحادیه آرایشگران مردانه استان کرمان گفت: همکارانی که با سرمایه کم اقدام به بازگشایی واحد صنفی می‌کنند مجبور به نصب دوربین می شوند که بدلیل قیمت بالای دوربین مشکلاتی برای همکاران ما به ‌وجود آورده است.

تعدادی از نمایندگان آرایشگران مردانه استان کرمان طی روز گذشته(چهارشنبه) با حضور در مقابل استانداری کرمان به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برای تعطیلی نزدیک به سه ماهه کسب و کارهای خود اعتراض کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.