مهناز نجیب زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نقش مجموعه آموزش فنی و حرفه ای کشور همانند سالهای اخیر در اجرای شعار سال پررنگ تر است، زیرا جهش تولید نیازمند نیروهای انسانی متخصص و ماهر است که در این راستا به کار گرفته شوند.

وی بیان کرد: افزایش هدفمند کمی و کیفی با توجه به ظرفیت های خالی واحدهای تولیدی کشور، نیازمند پرورش نخبگان مهارتی است و اصلاح ساختار تولید ملی، توسعه کانون های تولیدی کوچک و بزرگ، توسعه صادرات کالاهای ایرانی با بهره مندی از توانایی نخبگان مهارتی و با تکمیل زنجیره تولید میسر می شود.

مشاور مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان با بیان اینکه جهش نیروی کار و ارتقای مهارت فردی و جمعی در سطح جامعه پیش نیاز جهش تولید است اظهار داشت: از این رو از مسئولان و متولیان امر و خانواده ها انتظار می رود تا در جهت بسط و گسترش فرهنگ کار، زمینه های لازم و مشوق های انگیزشی را در جهت توسعه آموزشهای مهارتی فراهم نموده و مهارت به عنوان یک ارزش مهم در بین آحاد جامعه ترویج داده شود.

وی تاکید کرد: نهادینه سازی مهارت آموزی در سطح جامعه امری است که اگر تحقق پذیرد و شعار هر خانواده یک مهارت فراگیر شود، برکات فراوانی در بخشهای مختلف جامعه خواهیم داشت.

نجیب زاده تصریح کرد: جهش تولید نیازمند جهش مهارتی در بکارگیری استعدادها و ایده های جوانان خلاق و پرانگیزه در تمامی بخش های کشور است،

وی ادامه داد: لذا توجه ویژه خانواده و نهادها در کشف استعدادهای مهارتی جوانان و پرورش آنان اهمیت ویژه ای دارد و برای تسهیل شرایط و هماهنگی و تعامل راهگشای است .

مشاور مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان تاکید کرد: قطعا جهش تولید در فضای انحصارگرایانه به هیچ عنوان اتفاق نخواهد افتاد لذا لازم است با شناسایی واحدها و بنگاههای اقتصادی کوچک و بزرگ، ظرفیت های خالی اشتغال شناسایی و موانع ورود کارآموزان مهارت دیده به آنها برطرف شده و زمینه برای ایجاد حضور جوانان ماهر در مسیر منافع ملی تسهیل شود.

وی با بیان اینکه جهش تولید نیازمند عزم ملی، تعامل و هماهنگی است گفت: تدوین سند مهارت و تشکیل شورای مهارت استان، بستری برای بهره گیری از نظرات، ایدهها تعامل و هماهنگی هرچه بیشتر است.

نجیب زاده افزود:  این سند با مشارکت ذینفعان مختلف تدوین شده و با توجه به پتانسیل هر شهرستان، ظرفیت های موجود در بخش آموزش هر شهرستان با چشم انداز بازار کار، برنامه مهارتی برای تربیت نیروی ماهر و نیاز بازار اشتغال در این سند دیده شده است.

وی بیان کرد: حوزه آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان با دارا بودن چهار مرکز بخش دولتی با تجهیزات به روز وآموزشهای متنوع و رایگان و همچنین فعالیت ۷۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای توسط بخش خصوصی در سراسر استان با نرخ شهریه ثابت، آماده هرگونه خدمت رسانی به مردم در راستای تحقق شعار سال هستند.

مقام معظم رهبری سال ۹۹را سال جهش تولید نامگذاری کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.