سید حسین درویشی گفت:متاسفانه بسیاری از تحصیل کرده ها فاقد مهارت و فنون هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای در نشست خبری که به مناسبت هفته ملی مهارت در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و فنی و حرفه ای برگزار شد از توانمند سازی نیروهای انسانی در جوامع روستایی و شهری خبر داد و گفت: 20 مرکز آموزش فنی و مهارتی در سراسر استان در بخش دولتی در حال فعالیت هستند.

سید حسین درویشی در ادامه اظهار کرد: 992 حرفه آموزشی در 186 کارگاه در مراکز ثابت دولتی در حال فعالیت هستند.

وی از آموزش 39 هزار و 770 نفر دوره در سال گذشته در آموزشگاه های بخش خصوصی خبر داد و گفت: این تعداد در مدت زمان 9 میلیون و 656 هزار و 215 نفر ساعت صورت گرفته است.

درویشی ادامه با بیان ایکه میزان کارگاه های آموزشی بخش خصوصی  1300 کارگاه در سطح استان می باشد،گفت: بیش از 55 درصد آموزشگاه های آموزش مهارت آموزی را بخش خصوصی تشکیل داده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با بیان اینکه میزان تعهد آموزشی در سال گذشته 14 میلیون و 766 هزار و 400 نفر ساعت بوده که با تلاش همکارانم در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران این تعهد به 17 میلیون و 827 هزار و 844 نفر ساعت افزایش یافته است.

این مقام مسئول با اشاره به فرمایش و دستور مقام معظم رهبری در خصوص مبنی بر اینکه آموزش های فنی و حرفه ای باید توسعه یابد گفت: میزان مرکز مدیریت مهارت در دانشگاه ها و پادگان ها از 4 مرکز به 8 مرکز ارتقاء داده شد.

درویشی بیش ترین میزان بیکاران استان را افراد تحصیل کرده و مدرک گرا اعلام کرد و گفت: متاسفانه بسیاری از تحصیل کرده ها فاقد مهارت هستند.

وی ادامه داد: باید قبول کرد که علاوه بر علم و دانایی،افراد متقاصی اشتغال نیازمند مهارت فنون نیز می باشد.

لازم به ذکر است هفته ملی مهارت از امروز 31 تیر لغایت 6 مرداد  به مدت 7 روز با برگزاری برنامه های  اجرایی برگزار می گردد.

 

 


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.