محمدرضا پورابراهیمی روز پنجشنب در نشست کمیته اقتصادی ستاد مبارزه با ویروس کرونا که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان و تعدادی از فعالان بخش گردشگری این استان افزود: هفته آینده جلسه ای با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و وزیر اقتصاد با موضوع کسب و کارهای کوچک و استمرار فعالیت‌های خدماتی برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: بخش های گردشگری، کشاورزی و صنعت و معدن (به ویژه کسب و کارهای کوچک) متاثر از ویروس کرونا هستند و درخواست‌های فعالان بخش های مذکور در جلسه با وزیر مطرح و برای آن چاره اندیشی خواهد شد.
پورابراهیمی به درخواست ها و مشکلات فعالان صنعت گردشگری استان کرمان اشاره و تصریح کرد: درخواست‌های مطرح شده در ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا نیز ارائه خواهد و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ خواهد شد.
وی با بیان اینکه بیشترین تاثیر مخرب ویروس کرونا بر بخش گردشگری بوده است، خاطرنشان کرد: در خصوص این موضوع تصمیماتی در سطح ملی گرفته شده و رئیس جمهوری نیز در ستاد ملی کرونا اعلام کرد مبالغی را به عنوان تسهیلات و کمک بلاعوض در نظر گرفتند اما تاکنون در این خصوص ابلاغی صورت نگرفته و ظاهرا قرار است ظرف یکی ۲ روز آینده دستورالعمل آن جمع‌بندی و ابلاغ شود.
توجه دولت به مشکلات مالی و بانکی فعالان گردشگری، معافیت مالیاتی در شرایط بحران کرونا، توجه به مسئله بیمه، تزریق نقدیگی در حوزه گردشگری و کمک بلاعوض برای پرداخت حقوق کارکنان این بخش، تخفیف یا معافیت عوارض شهرداری و پیش بینی یک بازه زمانی مشخص برای تنفس در پرداخت اقساط تسهیلات از جمله درخواست‌های فعالان حوزه گردشگری برای پیگیری نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.