حسین تقوی رشیدی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کرونا ویروسی ناشناخته است که به تناسب بر بخش های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و غیره تاثیر گذاشته است.

وی تصریح کرد: تعلیم و تربیت نسل آینده یکی از مهمترین مسئولیت ها و بخش های هر جامعه ای است که باید به آن به طور ویژه توجه داشت و حال که شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا در جوامع مختلف بشری حاکم شده نباید سیستم آموزشی دچار اختلال شود.

تقوی رشیدی زاده ادامه داد: در این شرایط سیستم آموزشی از حالت کلاس درس و معلم و دانش آموز به صورت حضوری در مدارس به سمت خانه ها با امکانات تکنولوژی و گوشی موبایل رفته است تا دانش آموزان از درس عقب نیفتند.

وی عنوان کرد: از طریق فضای مجازی و شبکه های وب سایت به شیوه های مختلف الکترونیکی تدریس آنلاین انجام می شود؛ معلمان برای دانش آموزان خود یک گروه مجازی تشکیل داده و در یک ساعت مشخصی آن گروه فعال شده و معلم دروس را ضبط کرده و در آن گروه قرار می دهد و در آن گروه نمونه سئوال و رفع اشکال و تکالیف گذاشته می شود.

تقوی بیان کرد: معلم از شاگردانش درس می پرسد و حتی امتحان آنلاین برگزار و نمره هم داده می شود که این روش آموزشی بسیار چشمگیر بوده و موفقیت هایی نیز در این زمینه هم حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه شیوه تدریس در فضای مجازی همچنان ادامه دارد تا وضعیت کرونا بهبود یابد و دانش آموزان در کلاس درس حاضر شوند افزود: این فرصت خوبی است تا آموزش به سمت غیرحضوری برود لذا نیاز است که دانش آموزان از طریق فضای مجازی با معلمشان در ارتباط باشند.

وی گفت: تعداد کمی از دانش آموزان هستند که یا گوشی ندرند و یا گوشی آنها سیستم اندروید ندارد که برای آنها هم فکری شده و بسته های آموزشی شامل خلاصه درس ها، نمونه سوالات و تکالیف هفتگی برای آنها ارسال می شود.

فراگیری دوره های تولید محتوای الکترونکی توسط ۱۰۰۰ نفر از دبیران رفسنجان

معاون پژوهشی اداره آموزش و پرورش رفسنجان نیز گفت: تدریس در فضای مجازی در بیشتر کشورها سابقه چند ساله داردو در این روش تجربه دانش آموزان و مربیان ارتقا پیدا کرده و فراگیری مدل ها و الگوهای آموزشی مختلف شهرهای دیگر موجب می شود توانمند سازی در بین دانش آموزان ایجاد شود.

سید محمد حسینی با اشاره به اینکه در کشور ایران از نظر تکنولوژی رو به رشد بودیم اما همچنان در امر آموزش روش های سنتی را اجرا می کردیم بیان کرد: شیوع کرونا، تعطیلی مدارس و مسیر جدید باعث شد افرادی که روش های سنتی را اجرا می کردند از تکنولوژی برای امر آموزش استفاده کنند در این تکنولوژی و آموزش آنلاین، که کاری بدیع و جالب است آموزش ها به صورت لحظه به لحظه و مدون به دانش آموزان انتقال می یابد.

حسینی تصریح کرد: از ابتدای شهریور ماه تا کنون از مولفان کشوری کتب درسی برای اجرای کارگاه ۲ روزه دانش افزایی و توانمندسازی مربیان رفسنجان دعوت کردیم.

وی اجرای این طرح را به روز شدن دانش مدیران و مربیان و فراگیری دوره های آموزش در فضای مجازی عنوان و اظهار داشت: دوره های تولید محتوای الکترونیکی برای یکهزار مربی و معلم رفسنجانی در مقاطع مختلف اجرا شد و چون دانش این مربیان به روز است در شرایط بحرانی کنونی روش آموزش در فضای مجازی بسیار کارآمد و در حال اجراست.

حسینی خاطرنشان کرد: در این روش از طریق فضای مجازی توسط معلمان دروس ساده و پیشرفته، درسنامه ها، کلیپ های آموزشی، ضبط صدا و ... در گوشی موبایل به دانش آموزان ارسال و از این طریق تدریس می شود.

وی گفت: ۹۰ درصد معلمان مدارس شهرستان رفسنجان درگیر آموزش های آنلاین به دانش آموزان هستند تا از بحران کرونا به خوبی عبور کنیم.

۵۶ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس رفسنجان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.