حمید شمس الدینی روز شنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲ هزار و ۲۵۰ نفر از نیروهای مسئول در ۷۰ نقطه از ورودی های استان، سلامت تعداد ۸۱ هزار و ۲۳۸ نفر را کنترل کرده و در مجموع ۲۷ نفر از افراد مشکوک را برای کنترل و قرنطینه به مراکز ذی صلاح هدایت کردند.
 وی تصریح کرد: دطی مدت یاد شده از زمان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان شاهد کاهش ۱۷ درصدی مصرف سوخت بودیم و در این مدت برای ۱۴ خودرو به دلیل عدم رعایت دستورالعمل کشوری برای محدودیت ورود و خروج افراد غیر بومی مندرج در طرح فاصله گذاری اجتماعی، قبض جریمه ۵۰۰ هزار تومانی صادر شده است.
 اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و کاهش زنجیره انتقال ویروسکرونا در استان کرمان همراه  با سراسر کشور از ساعت صفر روز جمعه هشتم فروردین ماه ۹۹ آغاز شده است.

در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی و کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا،  تمرکز بر محدودیت شدید ترددها و سفرها است، هیچ کس نباید به سفر برود و افراد مسافر هم باید به محل مسکونی خود برگردند.

همچنین تمامی مراکز آموزشی، پارک‌ها و بوستان‌ها، مراکز ورزشی و استخرها و مکان‌های محل تجمع، تعطیل خواهند بود و با قاطعیت با آن برخورد می‌شود.  

بر اساس طرح فاصله گذاری اجتماعی و کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا، هر مراسم رسمی و غیررسمی که موجب تجمع افراد شود، ممنوع است و کارمندان هم طبق بخشنامه قبلی وزارت کشور باید اقدام کنند و تا یک سوم نیرو ها در ادارات با تشخیص مدیر حضور داشته باشند و اداره ای تعطیل نیست. 

توقیف خودروی افراد متخلف تا یک ماه با اخذ هزینه‌های جاری مثل هزینه انتقال به پارکینگ و غیره و پرداخت خلافی‌ها به اضافه جریمه نقدی ۵۰۰ هزار تومانی و همچنین پلمب واحدهای صنفی متخلف به مدت یک ماه نیز در طرح فاصله گذاری اجتماعی و کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونادیده شده است. 

بنا به تصویب ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و در راستای کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا، ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه خروجی تمام شهرها به سمت مراکز گردشگری مسدود بوده و همچنین از تجمعات تحت عنوان سیزده‌بدر جلوگیری می‌شود. 

تجمعات مربوط به جشن‌های نیمه شعبان و برپایی ایستگاه‌های صلواتی نیز ممنوع است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.