سردار حسین معروفی روز شنبه در نشست خبری افزود: فلسفه وجودی و ویژگی سپاه بر مثلث مکتب، انقلابی و مردمی بودن است و پاسداری انقلاب مکان، زمان و لباس نمی شناسد و در هر عرصه که نیاز باشد ورود می کند و از جان مایه می گذارد.

وی اظهار داشت: انقلابی بودن سپاه به این معنی است که خط قرمز ما مردم هستند، همه می‌آیند و می‌روند و تنها چیزی که باقی خواهد ماند مردم و انقلاب است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضفین فدای انقلاب، ملت بزرگ ایران و ولایت خواهند بود.

 فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای خدمت به مردم از کسی اجازه نمی‌گیرد و خدمت‌رسانی به مردم را جزو رسالت و وظیفه اصلی خودمان می دانیم.

وی تاکید کرد: براساس ابلاغ فرماندهی کل سپاه در اجرای خدمت‌دهی به مردم آتش به اختیار هستیم و در بحث خدمت‌رسانی هیچ کاری را هماهنگ نمی‌کنیم، اما آنچه که نیاز داشته باشیم را از فرماندهی کل سپاه انقلاب اسلامی درخواست می‌کنیم.

سردار معروفی اظهار داشت: امروز جنگ سایبری و رسانه در دنیا به راه افتاده و دشمنان دیگر به دنبال تصرف زمین‌ها در ایران نیستند، بلکه هدف دشمن تصرف ذهن و شجاعت ملت ایران و به فکر تصرف قلوب، اراده و ملت و به دنبال تغییر محاسبات ایران است.

وی با بیان اینکه رسانه ابزار امنیت روانی است افزود: به همین دلیل مسئولیت رسانه در برابر جامعه بسیار سنگین است و به تعبیری در شرایط فعلی خود، کار رسانه ای کردن یک کار جهاد است.

وی تصریح کرد: در حوزه رسانه هیچ خط‌کشی گذاری نداریم و این مهم نیز به خاطر مردم است زیرا ما جبهه انقلاب هستیم و  با هیچ کس مشکل نداریم بلکه به دنبال این هستیم که افکار عمومی را هدایت کنیم تا به مردم کمک کنیم.

در کنترل ورودی و خروجی شهرها با کسی رودربایستی نداریم

فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: استان کرمان هم اکنون با دو موضوع سیل و کرونا هم زمان مقابله می‌کنیم که معتقدیم باید بحران را مدیریت و آن را به فرصت تبدیل کنیم.

وی بیان کرد: هم اکنون در استان کرمان ۱۰۵ کارگاه تولید ماسک با همکاری گروه‌های بسیجی و با مدیریت بسیج سازندگی و نظارت دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان راه‌اندازی و مشغول به فعالیت هستند، که روزانه حدود ۵۰ هزار ماسک در سطح استان تولید می‌کنند.

سردار معروفی ادامه داد: آگاه‌سازی مردم به صورت چهره به چهره، انتشار هشدارها و توصیه‌های بهداشتی از طریق فضای مجازی و چاپ بروشور از جمله اقدامات سپاه استان برای همیاری و کمک به دانشگاه علوم پزشکی جهت مقابله با ویروس کرونا و در راستای مصون‌سازی جامعه بوده است.

وی با بیان اینکه بحران را باید توسط خود مردم مدیریت کرد تصریح کرد: متاسفانه در برخی مناطق جنوبی استان هنوز در خصوص کرونا حساسیت لازم ایجاد نشده است که باید مردم را آگاه  و موضوع قرنطینه شدن مردم در منازلشان را را به یک فرصت تبدیل کرد و کتابخوانی و قصه خوانی در خانواده ها انجام شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: برای ضدعفونی کردن معابر به مردم فراخوان دادیم و از دستگاه های سمپاشی آنها برای ضدعفونی کردن معابر سطح شهرها و روستاها استفاده کرده و هم اکنون ۲۵۰ گروه در حال سمپاشی و ضدعفونی کردن معابر در سطح استان هستند.

وی افزود: با احساس کمبود لباس های حفاظتی برای کادر درمان، بلافاصله کارگاه های تولید لباس برای دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی شد و تا حد امکان لباس های حفاظتی کادر درمانی در استان را تامین کردیم.

سردار معروفی تصریح کرد: در راستای کنترل ورودی‌های استان کرمان براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، نیروهای بسیجی به کمک نیروی انتظامی، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی رفته و هم اکنون ورودی های استان کرمان به صورت جدی کنترل می شود.

وی تاکید کرد: کنترل ورودی ها و عدم اجازه ورود افراد غیربومی به داخل شهرها و استان ها به معنای حفاظت از جان مردم است و به نیروهای خود توصیه کرده ایم که با هیچ کس رودربایستی نداشته باشید، زیرا پای جان و سلامت مردم در میان است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: ۱۸ هزار لیتر الکل  از استان خوزستان به کرمان وارد شده است و اقلام بهداشتی از جمله ماسک و محلول های ضدعفونی در میان  ۴۰۰ جانباز پاسدار شیمیایی استان کرمان توزیع شد،  زیرا این افراد در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

وی با بیان اینکه قرارگاه زیستی در سپاه ثارالله استان فعال شده است افزود: پادگان ها، اردوگاه ها و مراکز ورزشی مربوط به سپاه برای نقاهتگاه آمادگی خدمت رسانی دارند.

سردار معروفی با بیان اینکه چهار هزار بسته معیشتی در اختیار مناطق محروم قرار داده شده است تاکید کرد: از مردم تقاضا داریم از منازل خود خارج نشوند و در صورت ضرورت در کمترین زمان ممکن کارهای خود را انجام دهند.

در سیل جنوب کرمان غافلگیر نشدیم

 فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: با توجه به هشدارهای اداره کل هواشناسی و مدیریت بحران در رابطه  احتمال آبگرفتگی و وقوع سیل در فروردین ماه در استان کرمان و به ویژه جنوب کرمان، در روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفندماه همه فرماندهان شرق و جنوب استان را در حالت آماده باش قرار داده و در روز اول فروردین‌ماه نیز پنج قرارگاه در سپاه ثارالله استان با موضوعیت سیل در جنوب و شرق استان تشکیل دادیم.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان در بحث سیل سوم فروردین ماه در جنوب و شرق استان غافلگیر نشدیم افزود: از همان ساعات اولیه بارش ها و جاری شدن سیل نیروهای سپاه و بسیج به کمک مردم شهرستان کهنوج شتافتند.

سردار معروفی تصریح کرد: موضوع خارج کردن آب از منازل به دلیل شدت بارندگی ها در دستور کار نیروهای بسیجی و سپاه قرار گرفت و در گام دوم نیز موضوع  لایه‌روبی منازل و سپس ضدعفونی منطقه را انجام دادیم، اما برای بارش‌های بعدی در جنوب استان نگران هستیم.

وی گفت: کانون بحران سیل اخیر در استان کرمان در شهرستانهای روبار جنوب و زهکلوت بود به طوری که آب تمام خانه‌های ‌مردم را فرا گرفته و بیش ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام تلف و تا ۱۰۰ درصد مزارع کشاورزی این منطقه از بین رفت.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به قرق مناطق سیلزده اظهار داشت: نیازی به حضور نیروهای امدادی غیربومی در این منطقه نیست و به اندازه کافی نیروهای بومی منطقه و نیروهای امدادی در این مناطق حضور دارند و اجازه ورود نیروهای غیربومی به منطقه را نخواهیم دارد.

وی تاکید کرد: درخواست داریم که افراد غیربومی به هیچ عنوان به مناطق سیل زده زهکلوت و روبار جنوب نیاید زیرا ممکن است که فرد آلوده‌ای به منطقه وارد شده و منطقه را به ویروس کرونا آلوده کند و چند کارواش برای شستشوی لوازم خانگی مردم توسط گروه های جهادی در منطقه ایجاد شده است.

سردار معروفی بیان کرد: همه امکانات و کمک‌های اهدایی به مردم سیل‌زده جنوب استان کرمان، در ابتدا در شهرستان جیرفت دپو کرده و پس از ضد عفونی کردن و بسته بندی شدن، با ماشین های سربسته و گندزدایی شده به منطقه ارسال می شود.

وی تصریح کرد: قرارگاهی در جنوب به عنوان قرارگاه خدمات اجتماعی جبهه انقلاب اسلامی راه اندازی کردیم و پیشنهاد دادیم که از طریق این قرارگاه عین اقداماتی که در شهرستان قلعه‌گنج انجام شده در زهکلوت نیز انجام شود که تا این لحظه پذیرفته شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: با هماهنگی نیروی دریایی سپاه بیمارستان صحرایی در منطقه زهکلوت مستقر کردیم زیرا این منطقه گرمسیر است و در حال حاضر درصد رطوبت بالا رفته و امکان شیوع بیماری کرونا در آن وجود دارد.

وی ادامه داد: این بیمارستان ۲۰ تخته شامل بخش‌های آزمایشگاهی، رادیولوژی، داروخانه مجهز و پزشک متخصص است که در حال حاضر استقبال خوبی از آن شده است و تاکنون به ۲ هزار و ۷۹۰ نفر خدمات رسانی کرده است و تا زمانی که مردم احتیاج داشته باشند بر پا خواهد بود.

سردار معروفی تصریح کرد: پس از بررسی اولیه میزان خسارات وارده به این منطقه و اعلام گزارش مایحتاج مردم این منطقه، شش قلم لوازم ضروری شامل یخچال، گاز، قالی، سرویس قابلمه و پنکه رومیزی و فر به صورت هدیه از سوی مقام معظم رهبری به مردم سیل زده این منطقه اعطا شد که در اسرع وقت در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: همچنین با هماهنگی‌های انجام‌شده با با ستاد اجرایی فرمان امام راحل و بنیاد مستضعفان، مقرر شد ۵۰۰ راس دام توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به مردم مناطق سیل‌زده رودبارجنوب که دام آنها در سیلاب تلف شده اهدا ‌شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: دستگاه ها و ادوات را تا زمانی که مورد نیاز باشند از منطقه خارج نمی کنیم و سعی ما بر اینست که سیل بندها به گونه ای احداث شود تا دیگر شاهد این حوادث نباشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.