یحیی کمالی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک سال نو افزود: مجلس شورای اسلامی با ریل‌گذاری و سیاست‌گذاری، قوه مجریه در زمینه اجرا و قوه قضاییه با حمایت از سرمایه‌گذران می‌توانند زمینه تحقق شعار سال (جهش تولید) را فراهم کنند.

وی انتخاب شعار سال ۹۹ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام جهش تولید را تیزبینی و حکمت ایشان عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری با درک صحیح نیازهای واقعی کشور، این شعار را انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه جهش در تولید نیازمند اراده جدی و اقدام جهادی مدیران و متولیان در این حوزه است، بیان داشت: زمینه‌سازی لازم باید صورت پذیرد تا بخش خصوصی، پررنگ و قوی وارد عرصه شود.

نایب رییس کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مساله اقتصاد و معیشت مردم مهم‌ترین چالش چند سال اخیر کشور بود، تصریح کرد: این موضوع با ایجاد تحریم‌های ظالمانه دشمنان پیچیده‌تر شد ولی رهبر معظم انقلاب با درایت خود نسخه اقتصاد مقاومتی را تجویز کردند.

وی ادامه داد: در شرایط تحریم‌ها تنها راه نجات کشور توجه به اقتصادی مبتنی بر منابع داخلی بوده که این مهم توسط رهبر انقلاب کلید زده شد.

وی همچنین به شعار سال‌های گذشته اشاره و اظهار داشت: دغدغه‌های مقام معظم رهبری به معنای واقعی تحقق پیدا نکرد و باید بگویم قوای سه گانه کارنامه درخشانی در این زمینه نداشته‌اند.

کمالی‌پور از حذف نفت در بودجه سال ۹۹ کشور خبر داد و گفت: با توجه به فشار تحریم‌ها مجلس وابستگی کشور به نفت را به صفر رساند تا توجه به بخش‌های دیگر معطوف شود.

وی افزود: بخش خصوصی جهش‌هایی داشت ولی نه به آن معنایی که بتواند گره گشای کشور باشد بنابراین در تکمیل همه اقدامات اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و حمایت کالای ایرانی می‌طلبید با نگاه بهتری به تولید نگاه شود لذا رهبر معظم انقلاب اسلامی، امسال را به عنوان سال جهش تولید نام‌گذاری کردند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک درصد جمعیت دنیا و هشت درصد منابع دنیا را در اختیار داریم، اظهار داشت: اگر بتوانیم حداقل ۴۰ درصد منابع داخلی را فعال کنیم با توجه به جمعیت کشور می‌توانیم گره‌گشای مشکلات کشور باشیم و دستمان جلوی بیگانه دراز نباشد.

وی ادامه داد: پرواضح است که تحقق این مهم با مشارکت بخش خصوصی فراهم می‌شود از این رو قوای سه گانه باید این زمینه را فراهم کنند تا سبب شکوفایی کشور باشیم.

کمالی‌پور بیان داشت: کاهش بروکراسی اداری، تقویت و اثربخشی فعالیت بخش خصوصی باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد تا زمینه ورود بیشتر بخش خصوصی فراهم شود.

وی همچنین به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: متاسفانه در روزهای آغازین سال که باید شاهد شور و نشاط در حوزه زیرساخت‌ها باشیم بنا بر یک ضرورت از پیش تعیین نشده این چرخه کُند عمل می‌کند و امیدواریم پس از برگشت کشور به شرایط عادی، قوای سه گانه در حوزه عملکردی خود کارآمدی لازم را در زمینه تحقق شعار سال داشته باشند.

فراهم نبودن زیرساخت‌ها مهترین مشکل جنوب کرمان برای تحقق شعار سال

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی مهمترین مشکل تحقق شعار جهش تولید را در منطقه جنوب کرمان نبود زیرساخت‌های لازم برشمرد و گفت: متاسفانه توزیع نشدن صحیح منابع باعث بروز این مشکل شده است.

وی افزود: نبود زیرساخت‌ها از مشکلات اصلی منطقه جنوب کرمان است به نحوی که امروز نیازمند هزینه چند صد هزار میلیاردی در حوزه زیرساخت‌ها هستیم لذا تا زمانی که نتوانیم زیرساخت‌ها را فراهم کنیم، نمی‌توانیم به معنای واقعی کلمه جهش تولید را داشته باشیم.

نایب رییس کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به نگاه‌های منفی از جریان‌های سیاسی در استان و منطقه، بسیاری از فرصت‌ها را از دست دادیم لذا اگر آن فرصت‌ها ایجاد می‌شد مطمعنا منشاء اثر بود.

کمالی پور دوران طلایی فعالیت‌های صنعتی جنوب کرمان را طی چهار سال گذشته عنوان کرد و گفت: طی این سال‌ها فعالیت‌های صنعتی و معدنی مبتنی بر رونق تولید، اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری داخلی فعالیت خود را آغاز و با وجود تنگناها کارنامه قابل قبولی در زمینه به حرکت درآوردن چرخ‌های صنعت و معدن و صنایع تولیدی در کنار بخش کشاورزی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه هنوز در اول راه برای صنعتی شدن جنوب کرمان هستیم، افزود: اقدامات انجام شده با نیازهای جنوب و بخش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: دولت، مجلس و قوه قضاییه از بخش خصوصی حمایت کنند تا زیرساخت‌های لازم برای جهش تولید ایجاد شود.

جنوب کرمان با جمعیت یک میلیون نفر از شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه‌گنج، فاریاب و رودبار جنوب تشکیل شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.