به گزارش ایرنا، رضا فلاح شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران افزود:۳۲ تُن انواع اقلام غذایی بین آسیب دیدگان این حادثه تا کنون توزیع شده است.

وی اظهار داشت: پس از پنج روز از وقوع سیل در شهرستان های رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و ریگان تا کنون امدادرسانی جمعیت هلال احمر ادامه داشته و در این زمینه ۱۴۴ روستا در شهرستان های جنوبی و جنوب شرق استان درگیر سیل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان گفت: نیروهای امدادی این جمعیت به بیش از چهار هزار و ۵۰۴ خانوار با توزیع اقلام غذایی، چادرامدادی، پتو و موکت امدادرسانی کردند و ۲ هزار و ۶۵۷ نفر در چادرهای امدادی در مناطق آسیب دیده از سیل اسکان داده شدند.

وی با بیان اینکه امدادرسانی و توزیع اقلام به صورت زمینی و همچنین طی ۱۰ سورتی پرواز انجام شد افزود: ارزش اقلام امدادی، زیستی و غذایی توزیع شده از سوی هلال احمر کرمان و اهدایی کمک های مردمی، ۲ میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان براورد شده است.   

فلاح عنوان کرد: ۲۷۰ نفر از نیروهای امدادی و پرسنل جمعیت هلال احمر استان در این عملیات مشارکت داشتند و کمک در تخلیه و نظافت منازل آسیب دیده، شن ریزی و ضدعفونی کوچه ها و معابر نیز عملیاتی شد. 

وی ادامه داد: همچنین ۶۹دستگاه خودروی سنگین، نیمه سنگین و هفت دستگاه آفرود در عملیات امدادرسانی به سیل زدگان در شهرستان های جنوبی و شرق استان تا کنون مشارکت داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.