فاطمه سیدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ایرنا ضمن تبریک سال نو، افزود: مقابله با کرونا به یک معضل مهم ملی تبدیل شده از این رو معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هم‌پای سایر معاونت‌های دانشگاه، با تشکیل کارگروه‌های اختصاصی اقدام به فعالیت‌های پژوهشی در این خصوص کرده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های پژوهشی در سه بخش برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: تدابیر و اقدامات بهینه در مرحله پیشگیری، چگونگی درمان موفق، و راهکارهای پیگیری و مدیریت زنجیره ابتلای بیماری تا فروکش کردن کامل و برقراری وضعیت نرمال در جامعه، توسط محققان در حال بررسی است و امیدواریم شاهد نتایج کاربردی این تحقیقات باشیم.

وی تصریح کرد: هدف از تشکیل کمیته تخصصی تحقیقات کرونا، هدایت متمرکز و هدفمند برای تشخیص و درمان ویروس و ارائه گزارش‌های موردی خاص است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از حمایت مالی طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: امکان بررسی فوری طرح‌های تحقیقاتی ارائه شده و دریافت کد اخلاق در سامانه اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی این دانشگاه برای محققان فراهم شده، همچنین مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد) آمادگی خود را برای حمایت از طرح‌های فرادانشگاهی و ملی اعلام کرده است.

سیدی ادامه داد: محققان می‌توانند پروپوزال (پیشنهاد) پژوهشی خود را در صورتی که دامنه کار پژوهشی آن فراتر از یک دانشگاه است به آدرس http://rms.nimad.ac.ir سامانه مدیریت پژوهش ارسال کنند.

وی اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا در کشور، شایعاتی بی‌اساس در جامعه مجازی دست به دست می‌شود که بیشتر آنها فاقد ارزش علمی و اعتبار لازم هستند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه این شایعات ثمره‌ای جز افزایش بار روانی بر جامعه ندارد، افزود: مردم اخبار را فقط از رسانه‌های معتبر پیگیری کنند.

سیدی از خدمات شبانه‌روزی جهادگران خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قدردانی کرد و گفت: با ماندن در خانه، زنجیره انتشار ویروس کرونا را کاهش دهیم و زحمات پرستاران و پزشکان  را پاس بداریم.

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مستقل از مرکز استان هفت شهرستان جنوبی کرمان را تحت پوشش دارد.

 تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان کرمان به ۱۴۱ مورد رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.