به گزارش ایرنا، مهدی شفیعی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مبتلایان به کرونا در استان کرمان طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر مرد و پنج نفر زن هستند.

وی با بیان اینکه متوسط سنی بیماران مبتلا به کرونا در استان کرمان ۶۳ سال به بالا است اظهار داشت: متوسط سنی مبتلایان به این ویروس طی روز گذشته نشان می دهد که نسبت به روزهای قبل سن افراد مبتلا به کرونا پایین تر آمده و در حال استقرار پیدا کردن این اپیدمی در استان کرمان هستیم که حتی جوان ترها نیز در حال مبتلا شدن به این ویروس هستند.

آزمایش سه نفر از کادر بیمارستانی کرمان نیز طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت شد 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه سه نفر از بیماران مبتلا به کرونا طی 24 ساعت گذشته از کادرهای درمانی بیمارستان های این استان هستند گفت: ۲ نفر زن و شوهر مربوط یک خانواده و یک مورد نیز همسر فردی بوده که در روزهای گذشته به ویروس کرونا مبتلا و در بیمارستان بستری شده است.

وی ادامه داد: این موارد نشان می دهد ویروس کرونا به خانه ها نیز نفوذ کرده و شعار خانه امن است و در خانه بمانید را با تهدید روبرو کرده و با نوع رفتارهایمان خانه هایمان را نیز نا امن کرده ایم.

شفیعی تصریح کرد: باید در خانه ها نیز بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، گندزدایی سطوح و شستن مرتب دست ها تاکید شود در حالی که برخی هنوز موضوع مهم حضور نیافتن در اجتماعات و مهمانی ها را جدی نگرفته اند به طوری که از موارد جدید قطعی ابتلا به ویروس کرونا یک مورد هفته گذشته در یک مراسم خاکسپاری و یک مورد نیز در مهمانی با جمعیت بالا شرکت کرده است.

وی افزود: ۱۰ مورد از آزمایشات مثبت مربوط به کرونا طی 24 ساعت گذشه در استان کرمان مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان شامل۲ مورد شهرستان زرند و هشت مورد شهر کرمان است و سه مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و یک مورد نیز مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: یک مورد فوتی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سیرجان داشته ایم که با این یک نفر، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا به ۱۳ نفر در استان کرمان رسید.

وی ادامه داد: حال عمومی یک تا 2 مورد از افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان کرمان وخیم است اما بقیه موارد بستری شده در بیمارستان ها دارای حال عمومی به نسبت خوبی هستند.

۵۴ بیمار کرونایی در استان کرمان بستری هستند 

مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: ۲۴ ساعت گذشته، هفت مورد از مبتلایان به ویروس کرونا با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شده اند.

وی گفت: از ۱۴۱ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان کرمان، تاکنون ۱۲۲ مورد بستری شده بودند که از این تعداد ۵۵ مورد با حال عمومی خوب ترخیص شده اند و هم اکنون ۵۴ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان در حال ادامه درمان این بیماری هستند.

وی افزود: از حوزه دانشگاه علوم پزشکی سیرجان از ابتدای آغاز این اپیدمی تاکنون ۲ مورد قطعی مبتلا به کرونا گزارش شده بود که طی ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی از این حوزه داشته ایم ضمن آنکه سه مورد گزارش فوتی از حوزه رفسنجان ۱۷ مورد ابتلای قطعی و یک مورد نیز مربوطه به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت پنج مورد قطعی در روزهای گذشته اعلام شده است.

شفیعی درباره ضرورت استفاده از ماسک نیز اظهار داشت: ماسک فقط برای افرادی که ناگزیر به شرکت در جلسات و یا مجامعی با جمعیت بالا و همچنین افرادی که در مواجه با مراجعه کننده و ارباب رجوع هستند توصیه می شود و هیچ لزومی ندارد مردم عادی از ماسک بخواهند استفاده کنند.

وی به کمبود اقلام بهداشتی از جمله ماسک و محلول های ضدعفونی در استان کرمان اشاره و تصریح کرد: با اقدامات و پیگیری های انجام شده مواد ضدعفونی در دسترس مردم قرار دارد و بر عرضه آن نیز نظارت جدی انجام می شود.

وی تاکید کرد: کمبود محلول‌های ضدعفونی کننده در استان محسوس نبود اما در بحث ماسک، تا حدودی با کمبود روبرو هستیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مردم کرمان زیاد دوست ندارند در روزهای منتهی به اول سال به بیمارستان مراجعه کنند و از دیروز بار مراجعه به بیمارستان های سطح استان کمتر بوده و پیش‌بینی می‌کنیم این کاهش مراجعه تا دوم فرودین ماه سال ۹۹ نیز ادامه داشته باشد.

وی تاکید کرد: اطمینان داریم از روز سوم فروردین با افزایش مراجعه کننده در بیمارستان های کرمان روبرو شویم و طبق پیش بینی های انجام شده انتظار می رود هفته اول فروردین ماه حدود ۱۵ درصد افزایش موارد مبتلا به کرونا را در استان کرمان شاهد باشیم و امیدواریم با وضعیت انفجاری در هفته دوم فروردین ماه مواجه نشویم.

شفیعی با بیان اینکه شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا بستری در آی سی یو بیمارستان های کرمان همچنان چهار نفر است گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۸ مورد ثبت سامانه سنجش سلامت کشور شده که ۳۲ مورد آن مشکوک به کرونا بستری یا تحت نظر قرار گرفته‌ اند.

شفیعی با بیان اینکه از ۸۰ مورد نمونه انجام شده طی ۲۴ ساعت گذشته جواب ۱۴ مورد آن مثبت اعلام شده است افزود:  از ابتدای اسفندماه سال جاری تا کنون یک هزار و ۲۱۸ مورد بستری به دلیل بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان گزارش شده که از این تعداد ۶۲۵ مورد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا بوده اند ضمن آنکه در مجموع از ابتدای اسفند تا امروز نیز ۸۲۷ نمونه گیری تست تشخیصی کرونا در استان کرمان انجام شده است.

برای خرید ماهی قرمز به توصیه های دامپزشکی عمل کنید  

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکنون گزارش علمی از اینکه ماهی قرمز قابلیت انتقال ویروس کرونا را داشته باشد منتشر نشده است.

وی تاکید کرد: ماهی قرمز در شمال کشور تولید می‌شود و از چین وارد نمی‌شود و امسال نیز تولید آن بسیار کم بوده است اما در مجموع مردم به توصیه‌های دامپزشکی برای خرید هر حیوان زنده‌ای توجه داشته باشند.

مسافران نوروزی در کرمان بلاتکلیف خواهند بود

وی گفت: بیمارستان های استان کرمان در ایام نوروز همچنان فعال خواهند بود.

شفیعی تصریح کرد: پایگاه‌های سلامت مراکز بهداشت نیز روزانه به مدت ۱۶ ساعت در نوروز فعالیت خواهند داشت و تمام مراکز بهداشتی و درمانی استان کرمان در ایام نوروز فعال هستند.

وی ادامه داد: بخش خصوصی درمانی استان کرمان نیز آمادگی خود را برای ارائه خدمات بهداشتی به مردم استان در نوروز سال جاری اعلام کرده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: مردم امسال عید نوروز را در خانه بمانند و از رفتن به مسافرت جدا خودداری کنند.

وی تاکید کرد: کرمان نوروز آمادگی پذیرش مسافران را ندارد و مجدد تاکید می شود مسافران نوروزی در کرمان بلاتکلیف خواهند شد.

شفیعی  اظهار داشت: حدود ۶۰۰ کیت تشخیص کرونا برای بیماران کرونایی در استان آماده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.