به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سرهنگ "امین یادگارنژاد" افزود: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و آمدن فصل بهار، مردم شور و شوق زیادی برای برگزاری مراسم‌های پایان سال از جمله چهارشنبه سوری دارند، اما در سال های اخیر با استفاده نابجا از مواد منفجره در این گونه جشن‌ها، شاهد مصدومیت و حتی داغدار شدن تعدادی از خانواده‌ها بوده ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر به علت پیگیری هایی که برای پیشگیری از این حوادث تلخ از سوی رده های نظارتی به عمل آمده  شاهد کوچ فروشندگان مواد محترقه و منفجره از فضای حقیقی به فضای سایبر هستیم؛ فروشندگانی که فقط به دنبال کسب سود خود هستند و پای‌بند به هیچ اخلاقیاتی نیستند.

این مقام مسئول عنوان داشت: در این روزها علاوه بر تبلیغ و فروش مواد محترقه و منفجره بعضا در برخی از سایت ها و شبکه های اجتماعی، به آموزش ساخت این مواد هم پرداخته شده که باید گفت ساخت این مواد بسیار خطرناک است و می‌تواند صدمات بدنی، تلفات جانی و خسارت مادی به همراه داشته باشد.

این مقام سایبری گفت: این امر موجب شده بسیاری از جوانان و نوجوانان بدون توجه به تبعات و عواقب این امر در خانه بدون حضور والدین اقدام به ساخت مواد محترقه کنند که در پی کوچکترین اهمال و سهل انگاری شاهد آتش سوزی و انفجار این مواد هستیم که در پی آن صدمات بدنی جبران ناپذیر و خسارت مادی به همراه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.