به گزارش روز سه شنبه ایرنا، علیرضا بهرامی افزود: با توجه به استفاده برخی افراد از مشتقات الکل جهت گندزدایی و ضدعفونی در مقابله با ویروس کرونا لازم است بدانیم باید از استفاده الکل صنعتی از نوع زرد و قرمز پرهیز کرد.

وی اظهار داشت: الکل صنعتی یا همان متانول اثر ضدعفونی کمی داشته و بر عکس اثر سمی بالایی بر اعصاب با جذب پوستی دارد.

معاون بهداد فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: همچنین از متانول برای ضدعفونی سطوح نباید استفاده کرد زیرا برای سلامتی بسیار خطرناک بوده و دارای ناخالصی هایی از قبیل تولوئن و سرطان زا است از این رو توصیه می شود برای گندزدائی و ضدعفونی سطوح مختلف حتما از محول های استاندارد استفاده شود.

کشف ۱۴ هزار قلم داروی فاسد و تاریخ گذشته در بافت

فرمانده انتظامی شهرستان بافت نیز از کشف بیش از ۱۴ هزار قلم داروی فاسد و تاریخ گذشته به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در اجرای طرح مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

سرهنگ نبی الله میرافضلی  روز سه شنبه در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و توزیع مقادیر زیادی داروی فاسد و تاریخ گذشته در یکی از داروخانه ها در سطح شهرستان،  موضوع در دستور کار  پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی پس از بررسی موضوع و اطمینان از صحت خبر و هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از یک باب داروخانه تعداد ۱۴هزار و ۶۰۵ قلم داروی فاسد و تاریخ گذشته را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بافت با بیان این که برابر اعلام کارشناسان ارزش داروهای کشف شده ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، اضافه کرد: در این راستا یک متهم دستگیر و برابر دستور قضائی محل مذکور پلمب شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.