به گزارش خبرگزاری مهر، محمود سیجانی اظهار داشت: صنعتگران در تعدادی از کارخانه‌های تولیدکننده مواد شیمیایی، آرایشی و بهداشتی استان با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، در زمینه تولید انواع مواد ضدعفونی و بهداشتی مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا فعال شده‌اند.

وی افزود: بخش خصوصی در این زمینه همکاری خوبی با دستگاه‌های اجرایی استان دارد و بسیاری از این شرکت‌ها به‌صورت داوطلبانه خطوط تولید خود را تغییر داده‌اند تا مایحتاج مردم در زمینه دسترسی به انواع مواد ضدعفونی و بهداشتی را فراهم کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ادامه داد: محصولات تولید شده توسط این واحدهای صنعتی که بیشتر در زمینه مواد ضدعفونی دست و سطوح است، در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قم قرار می‌گیرد و آنان نیز به صلاحدید خودشان میان داروخانه‌های استان و سایر مراکز موردنظر توزیع می‌کنند تا به‌سرعت در اختیار شهروندان قرار گیرد.

سیجانی گفت: هماهنگی‌های لازم برای تأمین مواد اولیه موردنیاز این واحدهای صنعتی به‌خصوص در زمینه الکل انجام شده و امیدواریم سطح تولید مواد ضدعفونی و بهداشتی در قم، روز به روز بیشتر شود.

وی بیان کرد: تمام مراحل تولید محصولات این واحدهای صنعتی توسط کارشناسان بهداشت و استاندارد، مورد ارزیابی و نظارت قرار دارد تا مواد ضدعفونی و بهداشتی باکیفیت در اختیار همشهریان گرامی قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ادامه داد: استقرار صنایع آرایشی و بهداشتی در شهرک‌های صنعتی قم به‌خصوص شهرک صنعتی شکوهیه، موقعیت خوبی را برای تولید مواد ضدعفونی و بهداشتی در استان فراهم آورده است که باید از این امکان برای تولید هرچه بیشتر مواد ضدعفونی و بهداشتی موردنیاز مردم استفاده کرد.

گفتنی است که حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان ۴۸ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در ۲ هزار و ۲۲۵ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۵۳ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.