به گزارش دریافتی روز دوشنبه ایرنا، محمد ساردویی اظهار داشت: طبق اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور شاخص برخورداری جمعیتی از راه آسفالته در حوزه جنوب کرمان برای راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار ۸۴.۶ درصد بوده که این شاخص در سطح کشور ۹۲.۷ درصد است.

وی افزود: همچنین شاخص برخورداری جمعیتی روستاهای بالای ۵۰ خانوار در جنوب کرمان ۸۸.۷ درصد و در سطح کشور ۹۵.۰۳ درصد است.
وی در تشریح وضعیت راه‌های روستایی جنوب کرمان بیان داشت: هم اکنون عملیات اجرایی ۴۳۰ کیلومتر جاده در این منطقه در حال اجرا است.
ساردویی ادامه داد: برای اتمام و بهره‌برداری از این راه‌ها ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال و همچنین برای تکمیل باقیمانده راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار  ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی بابیان اینکه احداث راه روستایی با مشکلات و موانعی روبرو است گفت: از جمله این موانع  می‌توان به کمبود اعتبار و معارضان محلی اشاره کرد که باعث کندی روند اجرای پروژه‌ها شده است.
 رونق اقتصادی مردم با ساخت راه‌های روستایی
مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان همچنین در خصوص ارتباط راه‌های روستایی با اقتصاد و معیشت مردم اظهار داشت: در جنوب کرمان معادن غنی بسیاری وجود دارد که بیشتر آنها در مسیر روستاها قرار دارند، احداث این راه‌ها  باعث بهره‌برداری از معادن شده که نتیجه آن رونق اقتصادی ،کاهش بیکاری و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و کاهش حاشیه نشینی است.
وی ادامه داد: جنوب استان کرمان با تولید انبوه محصولات کشاورزی یکی از قطب‌های کشاورزی کشور به شمار می‌رود و احداث راه‌های روستایی، کاهش هزینه‌های تمام شده محصولات کشاورزان و  رونق اقتصادی منطقه را به دنبال خواهد داشت.
ساردوئی گفت: شهرهای جنوبی کرمان بیشتر در مناطق گرم واقع شده‌اند و با توجه به اینکه در این مناطق تنوع آب و هوایی وجود دارد، احداث راه روستایی برای استفاده مردم از این مناطق و توسعه گردشگری امری لازم و ضروری به نظر می رسد.

از سال ۹۱ تا کنون ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی این منطقه با اعتبار چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال آسفالت و به بهره‌برداری رسیده است.

جنوب کرمان با یک میلیون نفر جمعیت از هفت شهرستان تشکیل شده است.

اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.