خسرو چمنی مدیر شبکه بهداشت و درمان قلعه‌گنج روز دوشنبه اظهار داشت: به منظور ارتقاء بهداشت عمومی در سطح اماکن، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و جلوگیری از بروز تخلفات و  پاکسازی مکان‌های مستعد آلودگی، طرح‌های افزایش کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی به صورت مستمر از سوی کارشناسان بهداشتی با جدیت در حال اجراست.

وی ادامه داد: به همین منظور کارشناسان بهداشت محیط به صورت محسوس و نامحسوس در حال بازرسی هستند  و ۲۳ واحدصنفی به علت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی مبارزه با کرونا و تخلف‌های محرز، اِعمال قانون شدند.
چمنی افزود: پنج واحد صنفی عرضه دخانیات، سه نانوایی، ۳ واحد میوه‌فروشی، یک آرایشگاه مردانه، ۶ قنادی و کارگاه تولید شیرینی، ۲ واحد صنفی تهیه غذا و سه کبابی بر اساس مقررات و با دستور مقام قضایی پلمب شد.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان قلعه‌گنج تصریح کرد: ایستگاه آموزشی اصول بهداشتی و پیشگیری از ویروس کرونا در ورودی این شهر راه‌اندازی شده است.

وی گفت : کارشناسان بهداشتی ما به صورت مستمر حتی بازارها و صنوف روستاها و مراکز دهستان‌ها و در بخش چاه دادخدا و بازار رمشک را پایش و بررسی می‌کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مرکز قلعه‌گنج دارای سه داروخانه است که هیچ یک از آنها مواد ضدعفونی کننده، الکل، دستکش و ماسک برای عرضه به مردم در اختیار ندارند و اهالی این منطقه بدون ماسک در خیابان‌ها و مکان‌های عمومی حاضر می‌شوند.

 تنها یکی دو فروشگاه معروف مواد آرایشی و بهداشتی طی دو روز در هفته که توانسته بودند تعدادی ژل ضدعفونی دست از تهران و سایر شهرها تهیه کنند به قیمت ۵۰ هزار تومان به مردم عرضه کردند.
بازار قلعه‌گنج نیز همچنان شلوغ است و بسیاری از مردم به ویروس کرنا و احتمال شیوع آن توجه نمی‌کنند.
عروسی‌ها و مراسمات جشن همچنان برقرار است اما نسبت به گذشته کمتر شده و مردم و میهمانان چندان استقبالی از مراسم‌های عروسی نمی‌کنند.

مراجعه حضوری به ادارات نیز کاهش چشمگیری یافته و فرماندار و مدیر شبکه بهداشت قلعه‌گنج به صورت مستمر و روزانه از ادارات بازدید می‌کنند.

تا کنون مورد مثبتی از ویروس کرونا در این منطقه گزارش نشده است.

قلعه‌گنج در فاصله ۴۲۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.