حجت الاسلام علی جلالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: داد: امسال به دلیل وجود آرامگاه سردار شهید سلیمانی در کرمان پیش بینی می شد تعداد زیادی از مردم در ایام عید به این استان سفر کنند و آمادگی برای پذیرش زائران در بقاع متبرکه ایجاد شده بود اما به دلیل شیوع این ویروس و تا عادی شدن شرایط این مهم ممنوع شد. 

وی اظهار داشت: مقدمات کار، امکانات و تجهیزات در زائرسراهای بقاع متبرکه استان کرمان فراهم شده اما این وضعیت تا عادی شدن شرایط ادامه خواهد داشت. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان ادامه داد: در این زمینه تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و اقدامات بهداشتی در بقاع متبرکه برای جلوگیری از شیوع کرونا انجام شده است. 

حجت الاسلام جلالی افزود: با توجه به ضرورت‌های همگانی برای کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در اماکن عمومی بخشنامه‌ای به بقاع متبرکه و زیارتگاه‌ها ارسال شده است.

وی گفت: بر این اساس در مرحله اول خادمان این مکان‌ها باید نکات بهداشتی شخصی را رعایت کنند و در مرحله بعد تاکید شده که فقط جلسات ضروری برگزار و جلسات غیرضروری لغو و در زمینه برگزاری نماز جماعت هم فقط به واجبات اکتفا شود.

وی از ممنوعیت توزیع هر گونه نذورات در بقاع متبرکه و امامزادگان استان کرمان در شرایط کنونی خبر داد و گفت: بر اساس این دستورالعمل تاکید شده ضدعفونی درها، محیط امامزادگان و بقاع متبرکه در اسرع وقت انجام شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان بیان داشت: قرار است که وسایل ضروری و مورد نیاز مردم از قبیل ماسک و مواد ضدعفونی کننده دست از منابع خیرات تهیه شود و در اختیار زائران قرار گیرد.
آمادگی بیمارستان‌های وقفی استان کرمان برای مقابله با ویروس کرونا
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان‌هایی خاصی را در بحث کرونا مشخص کرده ما به بیمارستان‌ها اعلام کرده‌ایم که آمادگی لازم در این زمینه داشته باشند.
وی گفت: در حال حاضر کار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی وقفی استان کرمان طبق روال عادی و اقدامات لازم در بحث ضدعفونی در این مراکز نیز در حال انجام است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.