ظفر افشون جمعه اظهار داشت: استان فارس از نظر شیوع ویروس کرونا وضعیت بهتری نسبت به سایر استان ها دارد و در تلاشیم این وضعیت را حفظ کنیم، از این رو، توصیه اکید می شود مردم از سفر به نقاط دیگر در ایام عید پرهیز کنند.

وی افزود: بهتر است که مردم سفرهای خود را به تابستان موکول کنند تا از عوارض این ویروس و بیماری ناشی از آن در امان بمانند.

معاون استاندار فارس با تکذیب شایعه اعلام آمادگی فارس برای پذیرایی از میهمانان نوروزی نیز،گفت: امسال در استان فارس امکاناتی که در سنوات گذشته برای مسافران در نظر گرفته می شد را طبیعتا نخواهیم داشت.

افشون خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید مقامات بهداشت و سلامت کشور، مردم نیز اصل پیشگیری را با ماندن در خانه های خود دنبال کنند.

وی در عین حال از فعال سازی واحدهای صنعتی تولید ماسک و مواد ضد عفونی در استان برای تامین نیاز مردم نیز خبر داد و گفت: بخش نقدینگی واحدهای تولیدی ماسک و مواد ضد عفونی را تامین کردیم تا با حداکثر تولید کار کنند.

معاون استاندار فارس تصریح کرد: در این راستا کارخانه الکل سازی فسا و سپیدان که قبلا تعطیل بود، فعالیت خود را از سر گرفتند.

لازم به ذکر است در چند روز اخیر بحث سفرهای نوروزی به ویژه سفر به استان فارس و آمادگی این استان برای پذیرایی از میهمانان، در برخی رسانه ها مطرح شده بود که بنا به گفته افشون، این مساله منتفی است و تاکید مسوولان استان همچنان بر عدم انجام سفر و ماندن در خانه ها است.

عبدالرسول همتی،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز جمعه از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان فارس به ۸۱ نفر خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ مورد جدید به افراد مبتلا به کرونا در این استان افزوده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.