به گزارش ایرنا شفیعی روز شنبه در نشست خبری با محوریت ویروس کرونا با بیان اینکه هیچ اختلافی میان آمار مبتلایان در استان کرمان وجود ندارد افزود: تا قبل از شنبه هفته گذشته در استان کرمان آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا وجود نداشت و نمونه‌ها به تهران ارسال می‌شد که با توجه به حجم روزانه هزار تا یکهزار و ۵۰۰ نمونه ارسالی به کشور، اعلام نتایج به آن زمان می‌برد.

وی ادامه داد: از شنبه گذشته که آزمایشگاه در کرمان راه اندازی شد؛ نمونه‌ها به تهران ارسال نشدند که ۲۵ مورد اعلام مثبت ابتلا به بیماری را داشتیم.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: امروز در واقع نتایج ۱۵ نمونه‌ای که مربوط به استان در تهران مانده بود، اعلام شد اما تفکیک شهرستانی‌ آنها طی روزهای آینده اعلام می‌شود و در مجموع آمار مبتلا به ۴۰ نفر رسیده است.

شفیعی بیان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳۰ مورد محتمل به ویروس کرونا در مجموع استان کرمان وجود دارد گفت: تاکنون آمار فوتی مبتلا به ویروس کرونا نداشته ایم و از ۲۵ مورد کرونا مثبت که آزمایش آنها در کرمان انجام شده نیز ۵ مورد بهبود یافته و ترخیص شده‌اند که چهار مورد مربوط به بیمارستان افضلی پور کرمان و یک مورد مربوط به شهرستان بم است. 

وی با بیان اینکه در حاضر چین گفته قرنطینه کردن هیچ تاثیری نداشته است و این ویروس دوره کمون تا ۱۴روز است تصریح کرد: تعطیلی به منظور فاصله گذاری اجتماعی و کم کردن ترددهای غیرضرور است اما در استان کرمان این مهم برعکس است. 

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر شنبه ۱۷ اسفندماه به ۵ هزار و ۸۲۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۴۵ نفر رسیده و همچنین هزار و ۶۶۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.