نوید دانایی عصر جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعداد مبتلایان به این ویروس در شهرهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به ۴۳ نفر رسیده است و ۲۲ نفر نیز تاکنون از مراکز بهداشتی درمانی استان ترخیص شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۸۶ نفر از مردم استان سمنان درحال حاضر در بیمارستان‌ها و مراکز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان تحت مراقبت و بستری هستند، گفت: مراکز درمانی در سمنان، دامغان، گرمسار، آرادان، سرخه و مهدیشهر تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان است.
بنا بر اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز روز جمعه یک بانوی ۶۰ ساله بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده است که دارای بیماری زمینه ای سرطان بوده است.

رضا چمن شمار قربانیان این ویروس در شرق استان سمنان را پنج تن عنوان و اضافه کرد: تاکنون نتیجه آزمایش ۶۵ نمونه مثبت در شاهرود گزارش شده است و ۲۵ نفر با بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود از بستری و تحت مراقبت بودن ۳۵ نفر در این شهرستان خبر داد و گفت: بر اساس گزارش مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تا روز جمعه بیش از ۴۶۴ مورد مراجعه سرپایی با علائم عفونت های حاد تنفسی به اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان مذکور انجام شده که ۲۵۱ نفر از آنان بستری شدند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.