به گزارش ایرنا، محمود مهدوی‌فرد روز سه شنبه در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران پیرامون چگونگی معرفی هر چه بیشتر شهدا به جامعه به جایگاه و نقش تاثیرگذار لشکر ۴۱ ثارالله در فتوحات دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های مقدس در صدد است دایره‌المعارفی از اقدامات ارزشمند و نقش این لشکر در دوران دفاع مقدس تدوین کند تا رشادت‌های رزمندگان کرمانی را به جهان معرفی کنیم.

وی با اشاره به رسالت های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تصریح کرد: پژوهش‌های راهبردی در حوزه دفاع مقدس در زمینه تحقیق، شناسایی، جمع‌آوری و تدوین آثار مختلف و گسترش فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس بر اساس رشادت‌های رزمندگان کرمان از دیگر رسالت‌های این بنیاد است.

وی بیان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان درصدد ترویج و انتشار دستاوردهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی هشت ساله رزمندگان کرمانی در حوزه دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان تصریح کرد: پژوهش‌ های راهبردی در حوزه دفاع مقدس در تحقیق، شناسایی، جمع‌ آوری و تدوین آثار مختلف و گسترش فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس بر اساس رشادت‌ های رزمندگان این استان از دیگر رسالت‌ های بنیاد است.

وی به راه‌ اندازی هیات اندیشه‌ ورز در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس استان کرمان اشاره کرد و گفت: این هیات با هدف تولید محصولاتی در راستای نیاز جامعه فعالیت می‌کند.

مهدوی فر به وجود سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در جمع شهدای استان کرمان اشاره کرد و افزود: وجود این شهید بزرگوار برای کرمان ظرفیتی ارزشمند است که باید از آن به درستی بهره برد.

وی تصریح کرد: کنگره شهدا سال ۱۳۷۷ در کرمان راه اندازی و بعد از ۲۰ سال دومین کنگره شهدای استان کرمان سال گذشته در این استان برگزار شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در سخنرانی خود به معرفی شهدا می پرداخت افزود: برای معرفی شهید یوسف‌الهی تولیداتی در قالب نرم‌افزاری و تولید محتوایات در فضای مجازی تولید شده است.

وی با اشاره به وجود ۶ هزار و ۵۰۰ شهید در استان کرمان تصریح کرد: شهدا به عنوان نماد و الگویی برای اقشار مختلف جامعه بخصوص جوانان به شمار می روند.

مهدوی فر با بیان اینکه ما تعداد اندکی از شهدا را به جامعه معرفی کرده ایم افزود: از رسانه ها می خواهیم در راستای این هدف خطیر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش هایث دفاع مقدس را یاری کنند.

وی تاکید کرد: رسانه ها بر اساس تجربیات خود ذائقه مردم را می شناسند لذا می توانند در معرفی شهدا در جامعه موثر باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.