به گزارش ایرنا امروز (۲اسفندماه) نخستین انتخابات در چهل سال دوم به حساب می‌آید و در واقع فصل جدید جمهوری اسلامی را رقم خواهد زد.

مشارکت سیاسی مردم طی این سال‌ها نماد بارز مردم سالاری دینی بوده و مردم حماسی استان کرمان نیز از ساعات اولیه انتخابات با حضور پرشور خود در کنار مزار شهدای مقاومت  به صحنه آمده‌اند تا با آرمان‌های امام و رهبری تجدید بعیت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان و امام جمعه کرمان در حاشیه در حاشیه انداختن رای خود در صندوق ۲۷۴  با اشاره به حضور رای دهندگان انتخابات مجلس یازدهم از ساعات ابتدایی روز گفت: از اولین ساعات حضور گسترده و معنادار مردم دیار کریمان را در پای صندوق‌های رای را مشاهده می کنیم.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی افزود: امیدواریم که به برکت حضرت ولی عصر(عج)  اتفاقات مطلوبی با حضور گسترده مردم رقم بخورد تا پشتوانه قوی برای مجلس شورای اسلامی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم خداوند تبارک و تعالی دل‌های مردم این مرز و بوم را به سمت انتخاب اصلح واقعی هدایت کند تا مجلسی پرقدرت و انقلابی تشکیل شود.

استاندار کرمان در هنگام انداختن رای خود به صندوق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  گفت : به یاری خداوند تمام امکانات و آمادگی کامل برای یک انتخابات سالم و قانونی با کمک همه  دست اندرکاران فراهم شده است.

محمدجواد فدایی افزود: مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات و حضور پرشور آن‌ها باعث می‌شود که نمایندگانی مناسب برای مجلس انتخاب شوند.

وی با بیان اینکه با حضور حداکثری مردم است که می توان یک مجلس قوی داشته باشیم اظهار داشت: حضور مردم بازتاب ملی و جهانی دارد و هرچه تعداد شرکت‌کنندگان بیشتر باشد نماینده‌هایی که در مجلس شرکت می‌کنند؛ پشتوانه‌ی مردمی بیشتری را دارند و می‌توانند با این پشتوانه تصمیمات قوی‌تر و بهتری را بگیرند.

استاندار کرمان تاکید کرد: ارزیابی ما از انتخابات در استان کرمان خوب است و پیش‌بینی ما این است که مردم کرمان با حضور گسترده خود در انتخابات شرکت می‌کنند و امیدواریم که شاهد نتایج خوبی در این انتخابات باشیم.

فدایی افزود: امید است؛ حاصل این انتخابات مجلسی با پشتوانه مردمی بالا باشد تا بتواند تصمیمات خوبی را برای اداره، توسعه کشور و حل مشکلات مردم بگیرند و حضور کشور را به صورت قدرتمند در مجامع بین‌المللی داشته باشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: ۸۷ نامزد انتخاباتی در استان کرمان برای تصاحب ۱۰ کرسی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند.

محمدصادق بصیری نیز افزود: از مجموع ۱۹۰ نامزد تایید صلاحیت شده در استان ۱۶۶ نفر مرد و ۲۴ نفر زن بودند که ۱۰۳ نفر از ادامه رقابت در این دوره انصراف دادند.

وی گفت: ۲ هزار و ۲۴۹ شعبه اخذ رای شامل یک هزار و۳۲۸ شعبه ثابت و ۹۲۱ شعبه سیار در سطح استان کرمان برقرار خواهد شد.
رئیس ستاد انتخابات استان کرمان افزود: برای انتخابات دوره‌ یازدهم مجلس شورای اسلامی بیش از ۴۰ هزار نفر در قالب اعضای شعب، نمایندگان فرمانداران و بخشداران، محافظان شعب و صندوق‌های رای، بازرسان شعب، اعضای هیات نظارت و نمایندگان نامزدها در امر برگزاری انتخابات همکاری می‌کنند.

بصیری خاطرنشان کرد: رای گیری در استان کرمان از ساعت ۸ صبح امروز جمعه دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تا ساعت ۱۸ امروز ادامه خواهد داشت و امیدواریم تا فردا بتوانیم نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان را اعلام کنیم.

رییس کل دادگستری استان کرمان درباره نظارت بر انتخابات گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ گونه شبهه‌ای در برگزاری انتخابات در استان کرمان وجود ندارد .

یدالله موحد با تاکید بر اینکه حاکمیت مردم برسرنوشت کشور یک اصل است و تنها طریق اعمال این حاکمیت نیز همین صندوق‌های اخذ رای هستند افزود: جایگاه و نقش مجلس به عنوان یک قوه مقننه، در سرنوشت اداره کشور بر کسی پوشیده نیست و به فرموده امام راحل  در راس امور است، بنابراین انتظار می رود مردم با شور و نشاط یک مجلس قوی را شکل دهند.

مردم حماسه آفرین ایران امروز با حضور گسترده خود در پای صندوق‌های اخذ رای دشمنان را از بسیاری از توطئه‌ها مایوس و ناامید خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.