یکی از کشاورزان اعتراض کننده گفت: معدن شن و ماسه منطقه گیو علی آباد باید جمع آوری شود زیرا فعالیت این معدن به طول هشت کیلومتر انواع بوته ها و پوشش گیاهی و جانوری را از بین برده است.

محمد مرشد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارندگی های فراوان، چندین قنات، مراتع و پوشش گیاهی غنی در نزدیکی رودخانه گیو روستای خنامان رفسنجان وجود دارد و کشاورزان و دامداران بسیاری از این راه امرار معاش می کنند.

وی تصریح کرد: معدن شن و ماسه خاک و پوشش گیاهی این منطقه را با خطر نابودی روبرو کرده که این امر احتمال وقوع سیلاب را دوچندان می کند و از طرفی موجب ازبین رفتن قنات ها و آب منطقه می شود و کشاورزی و معیشت ما را به خطر انداخته است.

دیگر کشاورز رفسنجانی بیان داشت:  چند روز در سطح شهرستان اعتراض خود را به فعالیت این معدن اعلام کردند که رسیدگی نشد و لذا امروز به استانداری کرمان آمدیم تا به مشکل ما در استان رسیدگی شود.

محمد ظهرکوه زاده افزود: برداشت های معدن شن و ماسه بر روی آب قنات ها تاثیر گذاشته و این معدن در محیط های انسانی و تا نزدیکی ۵۰ متری روستای گیو برداشت معدنی دارد.

خنامان نام دهستانی در بخش مرکزی شهرستان رفسنجان، استان کرمان است که براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۴۹ نفر (۵۳۰ خانوار) بوده‌است.

برغم پیگیری خبرنگار ایرنا ، تاکنون هیچ مسئولی در این ارتباط اظهار نظر نکرده است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.