به گزارش ایرنا، مهین فرهادی زاد، روز پنجشنبه در دومین همایش بزرگ بانوان رزمی کار کرمان با گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم و سرآمد آنها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش و تبریک به مناسبت چهل و یکمین سالگرد فجر انقلاب اسلامی افزود: بانوان کشورهای دیگر با تبعیت از حجاب ورزشکاران ایرانی در بازی ها حضور می یابند که این امر الگوسازی ورزش ایران را در دنیا نمایش می دهد.

وی اظهار داشت: عرصه ورزش و به ویژه بخش بانوان به عنوان یکی از عرصه های مهم اجتماعی امروزه علاوه بر اینکه توانسته موقعیت اجتماعی خود را حفظ کند، به شدت در صدور انقلاب کمک کرده است.

معاون امور توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: نقش زنان در جامعه به عنوان محور اصلی و در خانواده به عنوان الگوی اصلی تلقی می شودو وزارت ورزش و جوانان برنامه های کشور را حول فعالیت های ورزش همگانی برنامه ریزی کرده و به حوزه قهرمانی نیز توجهی ویژه می شود.

وی اضافه کرد: ورزش جمهوری اسلامی و بانوان بر نقش سلامت محور، فعالیت همگانی و سرآمد، ورزش همگانی و فعالیت های قهرمانی تأکید دارد که این نقش ها در استان کرمان هم اینک پررنگ ارزیابی می شود.

کسب چهار سهمیه المپیک و ۹ سهمیه پاراالمپیک بانوان ایران

فرهادی زاد افزود: هم اکنون کسب چهار سهیمه المپیک و ۹ سهمیه پارالمپیک را در بخش ورزش بانوان شاهد هستیم که این رقم تا خرداد سال آینده که رقابت های توکیوست قابل افزایش است.

وی تاکید کرد: اولیای دانش آموزان و ورزشکاران، زنان و مادران ما باید بر سواد حرکتی تأکید داشته باشند و این نیاز حرکتی دختران و پسران تا قبل از سن ۱۱ سالگی از نقطه نظر رشد و تکامل حرکتی بسیار اهمیت دارد.

معاون امور توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با اشاره بر اجرای طرح های جدیدی در حوزه ورزش بانوان برای سال آینده، گفت: تمامی تلاش وزارت ورزش و جوانان در راستای رفع نیازهای بانوان در حوزه ورزش است.

دومین همایش بزرگ بانوان رزمی کار کرمان امروز(پنجشنبه) با حضور بیش از ۲ هزار نفر بانوی رزمی کار و روسای هیات های رزمی در سالن فجر برگزار شد.

معاون امور توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان روز ۱۷ بهمن‌ماه در سفری یک روزه برای حضور در چند برنامه ورزشی و افتتاح ۲ پروژه به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر به استان کرمان سفر کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.